۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۹۸۱۱۵
آیت الله شبستری:

قرارگاه خاتم الانبیاء جزء افتخارات نظام است

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی گفت: پروژه‌های اجرا شده از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء از جمله افتخارات نظام محسوب می شود.
دیدار مهندسان قرارگاه خاتم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار جمعی از مسؤولان و مهندسان مؤسسه افق انرژی پایدار، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیای سپاه، اظهار داشت: پروژه‌های اجرا شده از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء از جمله افتخارات نظام محسوب می شود.

وی با بیان این‌که قرارگاه خاتم توانسته با قیمت کمتر و کیفیت بهتر نسبت به رقبای خارجی در اجرای پروژه‌های مهم ملی ایفای نقش کند، خاطرنشان کرد: بر توان مهندسی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در عمران و آبادانی کشور امری اثبات شده است، در حقیقت مهندسان این مرکز توانسته‌اند شعار "ما می توانیم" را در عمل محقق سازند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت مسأله عمران و آبادانی از دیدگاه مبانی قرآنی، روایی و اسلامی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم با توان بالای مهندسی توانسته در عرصه عمران و آبادانی کشور نقش بسزایی داشته باشد، یکی از مهم‌ترین برکات دوران تحریم این بوده که توانستیم به توانایی داخلی کشور اعتقاد پیدا کنیم.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در تبریز، افزود: پروژه خط دو قطار شهری تبریز و انتقال آب به دریاچه ارومیه در صورت اتمام تحول مهمی در این کلانشهر ایجاد خواهند کرد، تبریز هم به لحاظ حمل و نقل عمومی و هم زیست محیطی با معضلات عدیده ای رو به‌ رو است.

آیت الله شبستری با اشاره به این‌که سال‌ها انتظار مردم تبریز برای اتمام خطوط متروی این شهر بایستی به نتیجه برسد، افزود: حمل و نقل عمومی در کلانشهرهایی همچون تبریز بایستی همزمان با تحولات روز بین المللی پیش رود، متروی تبریز نیز باید در سریع‌تین زمان ممکن به بهره‌برداری کامل برسد تا بخشی از مشکل ترافیکی شهر برطرف شود.

نماینده خبرگان رهبری خواستار فرهنگ‌سازی برای استفاده مردم از وسائط حمل و نقل عمومی در شهرها شد و گفت: برای جلوگیری از آلودگی هوا راهی جز گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی نداریم، ضمن این‌که باید در اجرای پروژه‌های شهری نیز اقدامات به صورت ضربتی پیش رود.

آیت الله شبستری همچنین با اشاره به پروژه ملی انتقال آب به دریاچه که از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء اجرایی می شود، ادامه داد: اگر این دریاچه احیا نشود، بحران زیست محیطی و طوفان‌های نمکی تمامی استان‌های شمال غربی کشور را تهدید خواهد کرد، امروز این پروژه بایستی به صورت جدی پیگیری شود تا حیات و زیست بوم منطقه آسیب نبیند./935/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات