۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۴۹۸۵۰۲
حجت الاسلام والمسلمین گرجیان:

بصیرت و دشمن شناسی مهم‌ترین ویژگی اصلح است

استاد حوزه و دانشگاه بصیرت و دشمن شناسی را مهم‌ترین شاخصه کاندیدای اصلح دانست و از پاکدستی و توجه به محرومین به عنوان دیگر ملاک های انتخاب اصلح نام برد.
حجت الاسلام گرجیان

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی گرجیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت انتخاب اصلح عنوان کرد: بحث انتخاب صحیح مدیران جامعه در روایت اهل بیت(ع) موجود است و  در کلام امام و رهبری نیز نمود فراوانی دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: فردی که به دنبال به دست گرفتن سکان مدیریت قوه اجرایی نظام اسلامی است باید متدین و بصیر باشد، بصیرت شاخصه بسیار مهم و کلیدی است زیرا کسی که نداند اطرافش چه می گذرد و دشمن شناسی دقیقی نداشته باشد ممکن است دشمن را به عنوان دوست تا درون خانه اش راه بدهد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: شجاعت دیگر ویژگی مهم فرد اصلح است و مرعوب نبودن در برابر دشمن شاخصه ای است که رییس جمهور باید داشته باشد.

وی اضافه کرد: سالهای گذشته که ناوها و کشتی های آمریکایی به خلیج فارس آمدند؛ عده ای از ترس خود را باختند اما رهبری روی عرشه کشتی های ایرانی خلیج فارس رفت و وقتی دشمن متوجه حضور رهبر انقلاب در خلیج فارس شد، بساط خود را جمع کرد و به خانه خود بازگشت.

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان تواضع نسبت به مردم را از دیگر ویژگی های کاندیدای اصلح دانست و خاطرنشان کرد: تواضع نسبت به مردم باید در رفتارهای کاندیدای اصلح موج بزند اما متأسفانه برخی ها ذاتاً متکبر هستند و خداوند عهد کرده که بینی متکبرین را به خاک بمالد و ما این را در طول انقلاب خود بارها دیده ایم که خداوند لباس خواری بر تن متکبران پوشانده است.

استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) تأکید کرد: برخی افراد وقتی رأی می آورند خود را ارباب مردم فرض می کنند و این در حالی است که مدیر در نظام اسلامی باید در برابر مردم متواضع باشد.

وی در ادامه ابراز کرد: توکل به خدا به جای توکل به دشمن از دیگر شاخصه های کاندیدای اصلح است که متأسفانه مشاهده می شود برخی افراد توکل به خدا ندارند و شیفته لبخند دشمن هستند و رعب دشمن که در دل آنها وجود دارد آنها را در برابر دشمن ترسو کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان افزود: معاد باوری یکی دیگر از شاخصه های اصلح است و اگر کسی معاد باور نبود و خدا را حاکم بر زندگی ندانست، همواره پشت به مردم و رو به دشمن می گریزد و به قوانین الهی پشت خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه پاکدستی را از دیگر ویژگی های فرد اصلح دانست و اظهار کرد: رییس جمهور باید پاکدست باشد و از چپاول ها و ریخت و پاش های اطرافیان خرسند نباشد و در مصرف بیت المال حساسیت داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فقیرشناسی و همراهی با محرومان و همچنین داشتن حیا از دیگر شاخصه های اصلح است و باید بدانیم کسی که ساعت چند میلیونی به دست می کند نمی تواند درد فقیر را بفهمد و مشکلات محرومین را رفع کند./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات