۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۵۰۰۰۴۲
آیت الله مکارم شیرازی:

دشمن درصدد اجرای سیاست گام به گام شیطانی برای ضربه زدن به کشور است

حضرت آ‌یت الله مکارم شیرازی هشدار داد که دشمن می خواهد سیاست گام به گام شیطانی را از راه‌ها و برنامه‌هایی اجرایی کند.
آیت الله مکارم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امشب در گردهمایی اساتید تفسیر قرآن حوزه علمیه قم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با تقدیر از طرح ارزشمند اعزام اساتید به کشور گفت: امیدواریم به جای صد نفر روزی فرا برسد که هزاران نفر در ماه رمضان از حوزه قرآن را نشر دهند.

وی افزود: هرچه به قرآن نزدیکتر شویم مشکلات کمتر خواهد بود و هرچه از قرآن دور شویم مشکلات افزایش پیدا می کند، ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الله است و امام راحل فرمود در این مهمانی سفره پذیرایی قرآن مجید است که انواع نعمت های مسرت بخش و سبب پیشرفت و افتخار در آن موجود است.

در برابر تهمت ها و نسبتهای ناروا باید همانند کوه ایستادگی کرد

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که زندگانی و سیره پیامبر اسلام باید سرلوحه کار انسان به ویژه طلاب و مبلغان باشد، اظهار داشت: زندگی رسول اکرم(ص) مملو از مشکلات بود و ایشان مواجه با انواع دشمنان بودند، در این مسیر نسبتهای ناروایی به پیامبر اسلام دادند که در قرآن بیان شده است.

وی ادامه داد: با وجود این که برای پیامبر اسلام مشکلاتی زیادی ایجاد کردند؛ اما ایشان همانند کوه ایستاد؛ ساحر، کذاب، مسحور، هوس باز، مجنون و کائن از جمله نسبت هایی است که به رسول اکرم(ص) دادند، در حالی که این نسبت ها ضد و نقیض است یعنی اگر ایشان ساحر است چگونه می‌تواند مسحور باشد؟

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در طول تاریخ به مردان خدا و اولیای الهی همواره تهمت و نسبت های ناروا داده می  شود، ابراز داشت: به حضرت امام، حوزه علمیه و نظام جمهوری اسلامی هم تهمت هایی زده می شود که ضد و نقیض و پراکنده گویی است.

وی عنوان کرد: از شاخه به شاخه ای می پرند و خودشان را باطل می کنند، پیامبر در برابر نسبت های ناروا همانند کوهی ایستادند و در آخر موفق شدند، اگر مثل کوه در برابر دشمن بایستیم در آخر موفق خواهیم شد، در حال حاضر خوشبختانه مخاطبان ما جمعیتی محسوب می شوند که آماده شنیدن و پذیرش هستند.

ضرورت هوشیاری در برابر نفوذ تدریجی دشمن

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: گاهی نفوذ دشمن تدریجی است، آیاتی در قرآن داریم که می فرماید از گام های شیطان پیروی نکنید، این یعنی نفوذ شیطان  گام به گام و تدریجی است که باید مراقب آن بود، گاهی در باغ سبزی نشان می دهند اما در آخر به انحراف می روند.

وی اضافه کرد: همه مفسران قرآن، خطبا، علما، مراجع و طلاب مراقب نفوذ تدریجی شیطان باشند، در زمان رضاخان خواستند اسلام و تشیع را از سر راهشان بردارند؛ اما نیامدند از ابتدا بگویند شیعه باید باطل شود، نخستین دستوری که دادند دستور تغییر لباس بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که گام دوم در زمان رضاخان مسأله کشف حجاب بود، گفت: زنان را بسیار شکنجه داده و آزار و اذیت کردند، وقتی فرزند او روی کار آمد به سراغ تاریخ رفت، او اعلام کرد تمدن ما 2500 ساله است و تاریخ باید این گونه باشد که این تاریخ 1400 ساله اسلامی مورد توجه قرار گیرد، آن ها سعی داشتند مردم را از تاریخ اسلام جدا کنند.

وی افزود: کار دیگری که می خواستند انجام دهند اما نتوانستند تغییر حروف الفبا بود، با این کار می خواستند مردم را از کتاب های علمی و دینی جدا کنند و در ترکیه موفق شدند و این کار را انجام دادند و مردم حتی نمی توانستند قرآن بخوانند.

دشمن می خواهد سیاست گام به گام شیطانی را برای ضربه زدن به کشور اجرایی کند

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در ایران در برابر این کار مقاومت شد، اظهار داشت: اگر حضرت امام قیام نکرده بودند و جلوی این حرکت را نگرفته بودند، خطوات شیطانی و سیاست گام به گام شیطان موفق می شد.

وی ادامه داد: امام راحل قیام کرد و جلوی خطوات شیطان را گرفت، الان هم دشمن می خواهد همان سیاست را از راه ها و برنامه های دیگر اجرایی کند، باید هوشیار باشم که سیاست گام به گام شیطانی همیشه بوده است.

این مرجع تقلید با بیان این که برنامه گام به گام شیطانی در مسائل سیاسی و نظامی هم وجود دارد، ابراز داشت: در حال حاضر به همین وسیله بسیاری از کشورهای اسلامی را از اسلام جدا می کنند، در مکه آثار اسلام کمتر دیده می شود و تمام بازارها، فروشگاه ها و اتومبیل ها غربی است و فقط یک نماز 5 وقت دکوری انجام می دهند.

در عرصه نظامی وابستگی به کسی نداریم

وی با اشاره به خرید تسلیحات از آمریکا توسط عربستان عنوان کرد: دشمن می خواهد اسلحه به آن ها بدهد، پول های آنان را می گیرد و سلاح های دست دوم به آن ها می دهد و برای همیشه آنان را وابسته می کند، اگر ما خودمان موشک می سازیم دیگر وابستگی نداریم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: اگر بهترین سلاح را از دیگران می گرفتیم یک ریال ارزش نداشت چون همیشه وابسته بودیم، وقتی 4 هواپیمای مسافربری احتیاج به قطعات داشت چه بازی هایی که سر ما نیاوردند.

وی اضافه کرد: باید هوشیار باشیم و سعی داشته باشیم که استقلال را حفظ کنیم و مراقب سیاست گام به گام شیطان باشیم، قرآن کریم هم نسبت به خطوات شیطان به مسلمین هشدار می دهد و تأکید می کند که باید در برابر آن مراقب بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به برنامه های دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: الحمدلله هر جلسه ای در اینجا تشکیل می شود جلسه  قرآنی است که از برکات به شمار می رود و باید ادامه پیدا کند؛ در ماه مبارک رمضان باید هوشیارتر و محکم تر باید فعالیت و نشر قرآن کرد.

گفتنی است، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، همچنین اول خرداد ماه در آخرین جلسه درس خارج فقه خود نسبت به نفوذ دشمن از طریق سند۲۰۳۰ هشدار داد و این سند را یک سند استعماری دانست و گفت: سند ۲۰۳۰ دامی حساب شده برای تحت سلطه ‌قرار دادن کشورها است./1323/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات