۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۵۰۰۷۵۹

دیدار سفیر ایران با مسؤولان هیأت‎های مذهبی در موسم اربعین عراق

ستاد ایرانی اربعین در عراق در ادامه پیگیری اقدامات لازم برای برگزاری مناسب مراسم اربعین حسینی، روز گذشته به ریاست سفیر ایران در عراق روند آمادگی موکب‎ها را با مسؤولان آنها مورد بررسی قرار داد.
ایرج مسجدی

به گزراش خبرگزاری رسا، ستاد ایرانی اربعین حسینی در عراق در ادامه پیگیری اقدامات و تمهیدات لازم برای هرچه باشکوه تر برگزار کردن اربعین حسینی، روز چهارشنبه به ریاست سفیر ایران درعراق روند آمادگی ها را با موکب داران مرز استان واسط عراق و نهادهای ایرانی عضو ستاد در عراق بحث و بررسی کرد.

'ایرج مسجدی' در دو جلسه جداگانه در محل سفارت ایران در بغداد، نخست با موکب داران شهرهای مرزی 'زرباطیه'، 'بدره' و 'جصان' از توابع استان واسط، نیازمندی ها، آماده سازی ها و مشکلات احتمالی را بحث و بررسی کرد.

موکب داران شهرهای مرزی استان واسط بر آمادگی مجدد برای پذیرایی از تمامی زائران اربعین از کشورهای مختلف بویژه جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند و خواستار رفع پاره ای مشکلات برای ارائه بهتر خدمات به زائران شدند.

سفیرایران در عراق در همین جلسه با توجه به حضور نهادهای ایرانی عضو ستاد اربعین حسینی، دستور حل این مشکلات را داد.

ایرج مسجدی در این جلسه تاکید کرد که برای هرچه باشکوه تر برگزار کردن اربعین ضروری است همه - در ایران و عراق - دست به دست هم بدهند و با همکاری همدیگر مشکلات را برطرف کرده و بهترین خدمات به زائران حسینی ارائه کنند.

مسوولان نهادهای ایرانی عضو ستاد اربعین حسینی نیز در جلسه دوم امروز چهارشنبه، گزارشی از آماده سازی های گسترده در زمینه نقل و انتقال زائران و فراهم کردن خدمات لازم در زمینه درمان و بهداشت و هماهنگی با دستگاه های عراقی ارائه کردند.

سفیر کشورمان در عراق در ادامه به خبرنگار ایرنا گفت که ستاد ایرانی اربعین حسینی در عراق از 26 اردیبهشت ماه 96 اولین جلسه خود را برای انجام هماهنگی های لازم به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر اربعین حسینی در شهر مقدس کربلای معلا برگزار کرد.

ایرج مسجدی افزود که دومین جلسه ستاد امروز چهارشنبه در بغداد برگزار شده و نمایندگان نهادهای ایرانی فعال در عراق در این جلسه حضور داشتند و در همین روز جلسه ای با موکب داران شهرهای مرزی استان واسط برگزار شد.

وی تاکید کرد که هدف از این جلسات و هماهنگی با طرف های عراقی به منظور هرچه باشکوه تر برگزار کردن زیارت میلیونی اربعین حسینی و ارائه بهترین خدمات به زائران حسینی است./۸۴۷/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات