۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۵۰۱۹۸۶
حجت الاسلام غلامی:

مبلغان مدیریت زمان داشته باشند

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان مدیریت زمان را از ویژگی های یک منبر خوب دانست و گفت: برای تبلیغ اثرگذار مبلغان اعزامی باید در کوتاه ترین زمان مفیدترین مطالب را با استناد از آیات قرآن به مخاطب ارائه دهند.
حجت الاسلام غلامی

حجت الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به نقش تبلیغی مبلغان در جامعه و تأثیرگذاری سخنان مبلغ بر مخاطبان، بیان داشت: در این راستا مبلغان باید به چند شاخصه توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه منظور از منبر خوب منبری است که سخنان سخنران بر مخاطب اثرگذار باشد، افزود: به این منظور ابتدا مبلغ باید مخاطب و نیازهای این قشر را بشناسد.

حجت الاسلام غلامی خاطرنشان کرد: مبلغ موفق فردی است که در سخنان خویش قرآن را محور قرار دهد و با استناد از آیات و روایات سخنرانی داشته باشد.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از توانایی ها برای انتقال مفاهیم به مخاطبان خود، اظهار داشت: باید تلاش کرد مفاهیم حوزوی را بر اساس درک مخاطب و به زبان آنان به کار برد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان به روز بودن اطلاعات مبلغ را از دیگر عوامل مهم و تأثیرگذار در تبلیغ دانست و افزود: مبلغان هرگز از مطالعه، مباحثه و تحقیق دور نشوند و همواره انس با قرآن را مورد توجه قرار دهند.

وی در ادامه یادآور شد: با همکاری نهادهای تبلیغات اسلامی مبلغ به همه شهرها و روستاها اعزام شده است و هیچ روستایی نیست که درخواست حضور مبلغ داشته و تبلیغات کوتاهی کرده باشد.

حجت الاسلام غلامی مدیریت زمان را از دیگر ویژگی های یک منبر خوب عنوان کرد و گفت: مبلغان باید در کوتاه ترین زمان مفیدترین سخنان را با بهره گیری از تعالیم قرآنی به مخاطب ارائه دهند.

وی با اشاره به اثرگذاری سخنانی که بر مبنای آیات و روایات است، یادآور شد: در سخنرانی ها مشاهده می شود که سخنان مبلغی که برگرفته از آیات قرآن است طرفداران بیشتری دارد و نسل جوان را جذب می کند./9459/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات