۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۳
کد خبر: ۵۰۲۴۹۲
حجت الاسلام سرلک:

مردم ایران وامدار مجاهدت های امام خمینی هستند

استاد حوزه و دانشگاه یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) را گرامی داشت و با بیان اینکه مردم و کشور ایران وامدار ایشان هستند، گفت: ما باید قدردان نعمت ولایت باشیم.
حجت الاسلام سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سرلک مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هنر سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، بر ضرورت رعایت حیا از سوی انسان ها در پیشگاه الهی تأکید کرد.

وی با اشاره به تواب بودن خداوند متعال نسبت به بندگان افزود: انسان گاهی چیزهایی را که خدا دوست نداشته انجام داده اما به دلیل جود و کرم الهی باز هم روی خدا حساب می کند و در خواست هایی دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انسان با همه تعرضی که در ساحت قدس الهی داشته خدا باز هم  می فرماید باید توبه کند و بازگردد، اظهار داشت: انسان نباید گناه کردن را به پای زرنگی خود بگذارد که در این صورت حتی شیطان چنین فردی را در ولایت خود قرار نمی دهد.

وی رأفت و رحمت الهی را سرمایه ای مهم برای انسان دانست و ادامه داد: خداوند به گونه ای رضایت پیدا می کند که گویی انسان خطایی را مرتکب نشده است، با وجود این که خدا کرم خود را انجام می دهد اما انسان نباید پرده دری کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه هنر ابراز داشت: گاهی کسی در خفا روزه خواری می کند اما متأسفانه برخی پرده دری می کنند، این بی حیا بودن انسان را از خداوند دور می کند چون خدا انسان با حیا را دوست دارد.

وی با اشاره به سنت های الهی عنوان کرد: یکی از سنت ها، سنت استدراج است که به فرد مدام نعمت می دهند اما به ضرر او تمام می شود، فرد که بی حیایی می کند زمینه ارتباط با پروردگار خود را  از بین می برد.

حجت الاسلام سرلک در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر این که باید قدردان والدین خود باشیم، خاطرنشان کرد: در روایات آمده اگر انسان حاجتی دارد می تواند به پدر و مادر خود مراجعه کند و این یعنی والدین در جایگاه ولی اللهی قرار دارند که باید قدر آن ها را دانست.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) اضافه کرد: مردم و کشور ایران وامدار ایشان هستند، امیدواریم که رهبر معظم انقلاب که پدر امت هستند عمر مستدام داشته باشند و ما باید قدردان نعمت ولایت باشیم./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات