۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۵۰۲۵۹۶
حجت الاسلام حیدری کاشانی:

بی‌حیایی نابود کننده ایمان و آغاز بردگی شیطان است

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه بی‌حیایی لباس بردگی شیطان است، گفت: شروع بی‌حیایی، سرآغاز نفوذ شیطان و نابودی ایمان است.
حجت الاسلام حیدری کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی، کارشناس مسائل مذهبی، جمعه شب در مسجد شهید بهشتی درباره ضرورت حیامندی در زندگی انسانها، گفت: برای مهندسی و معماری یک شخصیت قرآنی و رحمانی چاره‌ای نیست جز اینکه حیا در وجود انسان رشد و تقویت شود.

وی افزود: اگر انسان بخواهد به یک شخصیت قرآنی برسد باید بیش از هر چیز به تقویت و پرورش حیا و حیامندی در تمام ابعادش توجه کرده و آن را به منصه ظهور برساند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به اینکه حیا لباس بندگی خدا و بی حیای یونیفرم مخصوص بردگی شیطان است، بیان داشت: حیا انسان را در مقابل وسوسه‌های شیطان محافظت می‌کند اما بی‌حیایی مختص شخصیت‌های بی‌هویت است، انسان بی‌حیا گویا لباس بردگی برتن کرده و نفوذگاه شیطان لحظه‌های بی‌حیای انسان است.

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: حیا لباس اسلام است، بهترین لباس‌ها حیامندی بوده و حیا بیانگر تمایمت دین اسلام است.

وی با اشاره به اینکه معماری حیا در وجود انسان دو مرحله دارد، گفت: نخست حیامندسازی ظاهر انسان و مرحله دوم اختصاص به حیامندسازی باطن انسان دارد. در مرحله نخست از پوشش و حجاب ظاهری باید آغاز شود چرا که اگر شیطان بتواند انسان را برهنه و یا نیمه عریان کند یا حجاب و پوشش او را به هر نسبتی ضعیف کند به همان نسبت دین و ایمان او را عریان کرده است بنابراین آغاز نفوذ شیطان از آغاز عریانی انسان است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی ادامه داد: اسلام به پوشش انسان‌ها بسیار اهمیت داده و توصیه کرده که پوشش خود و زنانتان را حفظ کنید در روایت است که اگر مردی دیندار باشد اما به بدحجابی همسرش راضی باشد، دیگران می‌توانید او را بی‌غیرت خطاب کنند.

کارشناس مسائل مذهبی درباره مرحله دوم حیامند سازی، تصریح کرد: موضع و جایگاه بروز و ظهور حیامندی باطن انسان مربوط دو چشم او می‌شود، یکی از واجبات شرعی و اخلاقی حیامندی نگاه و چشم انسان به شمار می‌رود، تربیت حجاب چشم تاثیر شگرفی در سرنوشت انسان دارد.

وی افزود: ریشه همه ناآرامی‌ها و اضطراب‌ها از نگاه‌های بیجای انسان آغاز می‌شود، زمانی که چشم هرزه شد و دل بسیاری از امور را طلب کرد بی قراری و اضطراب در انتظار اوست.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با استناد به سوره نور، گفت: خداوند می‌فرماید: ثروت و شهوتتان را با تلاوت سوره نور حفظ کنید، بانوانتان را با قرائت سوره نور آشنا کنید؛ خداوند به تلاوت کنندگان سوره نور ضمانت می‌دهد که هیچ یک از اعضای خانواده‌اش دچار شهوترانی حرام نشود.

کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: سوره نور منشور عفت گرایی و حیامندی است.

وی با تأکید براینکه عذاب دردناک الهی در دنیا و آخرت در انتظار اشاعه دهنده‌گان فحشا است، عنوان کرد: انسان نباید به فراخوان شیطان که بی حیایی است لبیک بگوید و بدن و زینت‌های خود به معرض نگاه نامحرمان قرار دهد.

حجت الاسلام حیدری کاشانی در پایان خاطر نشان کرد: اگر کسی حیامند باشد خداوند او را در همه زمینه‌ها یاری خواهد کرد، پیامبران طلایه‌داران حیامندی در جهان بودند./807/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات