۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۰۲۷۸۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

محبوبیت امام راحل مرهون معنویت بالا و اعتماد به خدا بود

حجت الاسلام نعمت اللهی با اشاره به ویژگی‌های شاخص امام راحل، گفت: آنچه که موجب محبوبیت امام شد معنویت بسیار بالا و توکل آن حضرت به خداوند متعال بود.
حجت الاسلام علی نعمت الهی

حجت الاسلام علی نعمت اللهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به شخصیت ممتاز امام راحل در جهان، گفت: امام راحل شخصیتی بود که کمالات انسانی و سجایای اخلاقی را در حد بسیار بالایی دارا بود، به همین دلیل توانست توجه بسیاری از شخصیت‌های برجسته جهان را به سوی خود جلب کند.

وی در ادامه با اشاره به گفتمان مطرح شده از جانب امام راحل، افزود: گفتمان امام ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار جهانی بود این گفتمان نه تنها برای کشور ایران بلکه برای هر فردی در هر جای دنیا که ظلم و ستم را تحمل می‎کرد نور امید را ایجاد می‌کرد و تحت تاثیر اندیشه‌های امام راحل قرار می‌گرفت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شاخص امام راحل، اظهار کرد: آنچه که موجب محبوبیت امام شد معنویت بسیار بالا و توکل آن حضرت به خداوند متعال بود؛ توجه امام به محرومان، مظلومان و پابرهنگان در سرتاسر عالم به شیوه جدش پیامبر اکرم(ص) از آن بزرگوار چهره محبوبی را ایجاد کرده بود که تا امروز به نیکی یاد برده می‌شود.

وی در ادامه به وجود آوردن انقلاب اسلامی را از خواسته‌ها و اهداف امام راحل دانست و ابراز کرد: رهبری هوشیارانه امام در جریان انقلاب موجب شد که مردم با باور و اعتقادی راسخ در صحنه حضور پیدا کنند، این اعتماد اجتماعی مردم در آنها قدرتی را به وجود آورد که توانستند با اتکا به خداوند متعال و رهبری فرزانه در پیروزی انقلاب موفقیت به دست آورند.

حجت الاسلام نعمت اللهی در ادامه پشتوانه این انقلاب را رهبری قدرتمند و تبعیت مردم از ولایت فقیه دانست و تصریح کرد: مردم در هر زمانی اگر تابع ولی فقیه باشند و طبق فرمایشات او عمل کنند می‌توانند قدرت اجتماعی خود را به قدرت سیاسی تبدیل کنند و با حضور خود در صحنه انقلاب را به پیروزی برسانند رمز پیروزی انقلاب ما تابعیت مردم از ولایت فقیه بود که با هوشیاری خود مردم را از نقشه های دشمن آگاه کرد.

وی در پایان گفت: دشمن همواره درصدد است قدرت اجتماعی و توان سیاسی ملت ایران را از بین ببرد و این کشور را به قدرت‌های بزرگ وابسته کند ما باید در برابر این ترفند دشمن ایستادگی کنیم و اجازه ندهیم که به سرمایه‌های قدرتی جامعه آسیبی وارد شود اگر دولت و مردم رابطه و تعاملی متقابل داشته باشند از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری به عمل خواهد آمد./873/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات