۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۴
کد خبر: ۵۰۲۸۷۰
امام جمعه جیرفت:

امام خمینی نماد مبارزه با استکبار جهانی بود

حجت الاسلام کرمی پور با بیان اینکه امام خمینی(ره) نماد بیداری اسلام است، گفت: حضرت امام(ره) نماد تمام ارزش های اسلامی یک انسان است و یک انقلابی به تمام معنا و نماد مبارزه با استکبار جهانی بود.
امام خمینی، امام راحل

حجت الاسلام رضا کرمی پور امام جمعه جیرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) اظهار کرد: حضرت امام(ره) نماد تمام ارزش های اسلامی یک انسان است و اعتماد به اعتقاد مردم یکی از ویژگی های مهم مکتب سیاسی امام خمینی(ره) بوده که این نشان از اعتماد امام به مردم  و اعتماد مردم به ایشان بوده است.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) نماد حقیقی توحید، بیداری و بصیرت مردم ایران بودند، بنابراین باید در مراسمات گرامیداشت سالروز رحلت آن امام با شکوه خاص شرکت کنیم، تا دشمنان اسلام مایوس شوند، و امروز عزت و اقتدار ایران اسلامی به برکت وجود امام راحل است.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: امام خمینی(ره) یک انقلابی به تمام معنا و نماد مبارزه با استکبار جهانی بود و ایشان با بصیرت و روشنگری تمامی کشورهای مسلمان را بیداری و آگاهی بخشید از این رو ملت ایران باید درس شجاعت و آزادگی را از ایشان بیاموزند.

حجت الاسلام کرمی پور با بیان اینکه امام خمینی(ره) عزت ملی را در کشور احیا کرد، اظهار داشت: این امام سبب شد ملت ایران بدون تکیه به هیچ قدرتی روی پای خود بایستد و برای خود تصمیم بگیرد، بنابراین حضرت امام خمینی(ره) نماد زهد، تقوا، ساده زیستی و عدالت خواهی به شمار می رود.

وی ادامه داد: یکی از رازهای ماندگاری انقلاب اسلامی، الطاف الهی، دست عنایت حق تعالی و شخصیت امام خمینی(ره) است که به تمام معنا موحد بود و به دنیا آموخت تا با استکبار مبارزه و عدالت را در جامعه ایجاد کند.

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای تداوم راه رهبر کبیر انقلاب، شناخت ابعاد اندیشه امام راحل است و بدون شک انقلاب اسلامی هیچ ‌گاه نمی‌تواند خود را فارغ از اندیشه‌های امام بداند، از این رو امام خمینی(ره) نماد بیداری اسلام است.

حجت الاسلام کرمی پور اضافه کرد: امام خمینی(ره) متفکر بزرگ عصر حاضر و احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) و بزرگ مردی بود که جهان را با اندیشه الهی خود از فرو رفتن در اندیشه‌های دنیا طلبانه قدرتهای جهانی نجات داد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب این انقلاب بی‌نام خمینی(ره) در هیچ کجای جهان شناخته‌ شده نیست.

وی در پایان افزود: امام خمینی(ره) در ایجاد الگویی نوین در اداره جوامع بشری و تأمین سعادت دنیوی و اخروی نقشی بی بدیل داشت و امروز سربلندی و سرافرازی ملت ایران در عرصه‌های مختلف نبرد با دشمنان انقلاب اسلامی حاصل ولایت فقیه و مردم سالاری دینی است./۳۰۲/۹۷۰۹/ب۱

ارسال نظرات