۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۵۰۳۱۲۸
عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی:

راکد ماندن سرمایه مغایر با آموزه های دینی است

حجت الاسلام فیض آبادی با اشاره به تأکید اسلام بر تعدیل ثروت و مخالفت با راکد بودن سرمایه، گفت: استفاده صحیح از ثروت این است که برای سرمایه گذاری در راه تولید، بکارگیری و در کنار آن برای کارگران نیز ایجاد اشتغال شود.
حجت الاسلام محمدعلی فیض آبادی

حجت الاسلام محمدعلی فیض آبادی، عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره جایگاه کار و کارگر در حکومت دینی، گفت: کارگری از مشاغل مقدس و مورد انتخاب انبیای الهی است و اگر می خواهیم در جامعه نهادینه شود طبق سیره اولیای دین باید هم مسکن و امکانات و هم میزان حق الزحمه مشخص و درخوری برای کارگران تعیین و منزلت آنان حفظ شود.

وی با تأکید بر مخالفت اسلام با راکد بودن سرمایه، ادامه داد: استفاده صحیح از ثروت این است که برای سرمایه گذاری در راه تولید، بکارگیری و در کنار آن برای کارگران نیز ایجاد اشتغال شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت تعدیل ثروت در اقتصاد اسلامی، افزود: پرداخت زکات، خمس، کفاره، فطریه، صدقه و مالیات از راهکارهای تعدیل ثروت در جامعه است هر چند حکومت نیز در این زمینه وظیفه دارد امکانات و فرصت ها را عادلانه میان مردم تقسیم کند و به گونه ای نباشد که فردی برای 5 میلیون تومان وام معطل باشد در حالی که دیگری وام چندمیلیاردی را بلافاصله دریافت می کند.

حجت الاسلام فیض آبادی با بیان اینکه دکترین اقتصاد ما هنوز اسلامی نیست، تصریح کرد: اقتصاد غرب بر سودآوری به هر قیمتی تأکید دارد و متأسفانه امروز کسانی بر گرده اقتصاد ما سوار هستند که به همین نظریه غربی که باعث به له شدن محرومین و ثروتمندتر شدن ثروتمندان است، اعتقاد دارند.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی هر چند مردم می توانند تاحدی این ضعف حاکم را جبران کنند و برای مثال، افراد متمکن به جای انباشت سرمایه در بانک ها، به صورت خودجوش دست نیازمندان را بگیرند اما چون در جامعه ما بخش اعظم اقتصاد، دولتی است، اثرگذاری چندانی نخواهد داشت.

عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی تأکید کرد: مشکل اقتصاد ما افزون بر حاکمیت نظرات غربی، نبود نیروی انسانی ارزشی است و اغلب مسؤولان اقتصادی ما دانش اموختگان مراکز یا نظام های آموزشی غرب هستند از سوی دیگر امروز با تغییر یا قلب معیارهای ارزشی مواجه هستیم به گونه ای که ساده زیستی نه تنها ارزش نیست بلکه ضداررزش تلقی می شود./930/۳۰۲ب2

ارسال نظرات