۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۵۰۳۱۸۴
دبير جامعه روحانيت كاشان:

امام خميني تنها از خدا واهمه داشت

حجت الاسلام شاه فضل گفت: امام خميني(ره) تنها از خدا واهمه داشت و از آمريكا و انگليس و هيچ ابرقدرتي ترس و هراسي نداشت چرا كه خداوند در قرآن مي فرمايد، از مردم نترسيد از من بترسيد.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل دوشنبه شب در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل و يادواره شهداي منطقه جوينان كاشان، با تسليت سالگرد رحلت امام راحل و گراميداشت ياد و خاطره شهداي جوينان، گفت: امام شعار مرگ آمريكا و مرگ بر اسرائيل را كه از ابتداي انقلاب سرداد تا كنون ادامه دارد و شعار در راهپيمايي روز جهاني قدس را نه تنها در ايران،  بلكه در سراسر جهان طنين اندازه شده است كه اين امر بيانگر صدور انقلاب امام خميني(ره) است.

وي يادآور شد: امام خميني(ره) تنها از خدا واهمه داشت و از آمريكا و انگليس و هيچ ابرقدرتي ترس و هراسي نداشت چرا كه خداوند در قرآن مي فرمايد، از مردم نترسيد از من بترسيد.

حجت الاسلام شاه فضل افزود: آيت الله جوادي آملي مي فرمايد، امام مانند برخي نبود كه بنشيند و بگويد برويد، بلكه امام كسي بود كه رفت و گفت بياييد، از اين رو خيلي از افراد در طول تاريخ مردم را تشويق و ترغيب به قيام كردند اما خودشان مي نشستند و مي‌گفتند برويد در حالي كه امام، مردم را تشويق و ترغيب به قيام كرد و خودش جلوتر از مردم حركت كرد و گفت بياييد.

وي ادامه داد: تمام آنچه را كه علماي سلف بر روي كاغذ و دفتر و كتاب مي نوشتند امام در ميدان عمل انجام مي داد و آنچه كه امام را بزرگ كرد اول خودش بزرگ شد و در سايه خدا مردم را به سمت خدا هدايت كرد، بنابراين امام از روحانيان مي خواهد مردم را به سمت خدا دعوت كنند نه اينكه به سمت خود دعوت كنند و اين در حالي است كه برخي انسان هاي بزرگ مردم را به سمت خودشان دعوت مي‌كنند.

دبير جامعه روحانيت كاشان با اشاره به اينكه، امام خميني(ره) شخصيت عرفاني و علمي بالايي داشت و توانست دنيا را از شر استعمار نجات دهد، گفت: امام شخصيت بي نظيري بود كه آيت الله جوادي آملي در كتاب ولايت فقيه، ولايت فقاهت و عدالت مي فرمايد، حكومت ولايت فقيه از فرد نيست از فقه و عدالت است و اگر فقيه از جامعه ساقط شود حكومت ساقط مي شود، از اين رو بحث هاي شنيدني زيادي در رابطه با امام در اين كتاب آمده است.

حجت الاسلام شاه فضل در ادامه با بيان اينكه خون شهدا انقلاب اسلامي را بيمه كرده است، افزود: فروغ خون شهدا و ايثارگري ايثارگران هيچ وقت از بين نخواهد رفت و وظيفه ما در قبال خون شهدا و امام، توصيه ايشان است كه مي فرمايد، پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا آسيبي به اين مملكت نرسد.

وي انقلاب اسلامي را از ابتدا تاكنون همراه با حوادث و فراز و نشيب ها و توطئه ها و دشمني دشمنان اسلام و نظام دانست و با اشاره به اينكه اين توطئه ها  هنوز هم ادامه دارد و ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: براي اينكه آسيبي به كشور نرسد بايد پشتيبان و حامي ناخداي كشور بود، بنابراين انقلاب و نظام بايد داراي يك رهبر و ولايت فقيه باشد كه همه از او اطاعت پذيري داشته باشند.

حجت الاسلام شاه فضل اظهار داشت: دشمنان انقلاب از هر ترفندي براي شكست انقلاب اسلامي از جمله جنگ تحميلي 8 ساله استفاده كردند اما  به نتيجه نرسيدند و زماني كه با تحريم هاي شكننده اقتصادي به نتيجه نرسيدند، بيشترين اميد دشمنان انقلاب و نظام به جنگ فرهنگي با راه اندازي دهها شبكه ماهواره اي فاسد به دنبال گرفتن ايمان و يا حداقل سست كردن ايمان جوانان هستند.

دبير جامعه روحانيت كاشان همچنين، افزايش آمار طلاق در كشور را ناشي از برنامه ريزي دشمن و شبكه هاي فاسد ماهواره اي فارسي زبان در جنگ فرهنگي با اسلام و نظام اسلامي ايران دانست و اظهار داشت: شبكه هاي ماهواره با هدف از هم پاشيدن خانواده ايراني است و امروز وضعيت به گونه اي شده است كه در كنار جشن‌هاي ازدواج، جشن‌هاي طلاق نيز برگزار مي‌شود.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: دشمن مي خواهد مردم را نسبت به امام و رهبري و آرمان هاي نظام سست كرده و آنها را از جنگ و جهاد مي ترساند تا در مقابل دشمن زانو بزنيم، بنابراين در مجلس گراميداشت شهدا بايد با خود عهد و پيمان ببنديم آرمانهاي شهدا را زنده نگهداريم و راه شهدا را ادامه دهيم./1307/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات