۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۰۳۵۳۵
امام جمعه موقت اهواز مطرح کرد؛

ایثار و شهادت به معنای دفاع است نه خشونت

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به ضرورت زدودن موارد مغایر با مبانی دینی و فرهنگ کشور در سند ۲۰۳۰، گفت: اگر بحث دفاع، ایثار و شهادت را به معنای خشونت تصور کنیم در این صورت هیچ کشوری نباید از خود دفاع کند.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک ماه مبارک رمضان و ولادت امام حسن(ع)، ابراز داشت: گرچه پرورش بر آموزش و تزکیه بر تعلیم مقدم است اما نهاد آموزش و پرورش رسالت بسیار سنگینی را در همه کشورها به ویژه جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه ماهیت نظام اسلامی دینی و فرهنگی است، افزود: آموزش و پرورش انجام چنین ماهیتی را عهده دار است و در این باره همه سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها در جهت آموزش، پرورش، تزکیه و تعلیم قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به سند 2030 و نگرانی عمیق مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: چگونگی ورود سند به کشور و اجرای آن باید بدون حب و بُغض مورد توجه همه کارشناسان قرار گیرد تا کسی بی جهت از دولت دفاع و یا حمله نکند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: کارشناسان نظرهای خود را درباره سند 2030 ارائه کنند تا ثابت شود آیا آنچه مسؤولان آموزش و پرورش مبنی بر حق تحفظ و مطابقت با مبانی دینی و فرهنگی بیان می کنند؛ درست است یا خیر؟ و از این طریق موارد مغایر با مبانی دینی و فرهنگ زدوده شود و به صورت قانونی از بحث اجرایی بیرون آید.

وی اطلاع مردم از نظرهای کارشناسان درباره نتایج 2030 را خواستار و عنوان کرد: در بحث اجرایی شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و هیأت دولت کاستی ها و اشتباهات را تصحیح کنند و در صورت اجرا به اطلاع عموم برسد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به نگرانی رهبر معظم انقلاب درباره ورود بی سر و صدای سند به کشور، ابراز داشت: باید این سند به شدت مورد توجه قرار گیرد. کارشناسان و مسؤولان اجرایی آنچه را که در این زمینه بر عهده دارند، به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

خطیب نماز جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود درباره القائات وارده مبنی بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت منجر به خشونت طلبی در دانش آموزان می شود، خاطرنشان کرد: بی تردید هر کشوری از خود دفاع می کند؛ از این رو اگر بحث جهاد و آیات جهادی به عنوان خشونت مطرح شود هیچ کشوری نباید بحث دفاعی داشته باشد به ویژه در دوران غیبت کبری و بر طبق برخی فتواها که جهاد ابتدایی در دوران غیبت کبری جایز نیست؛ بنابراین جهاد دفاعی باقی خواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ادامه داد: اگر بحث دفاع، ایثار و شهادت را به معنای خشونت تصور کنیم، در این صورت هیچ کشوری نباید از خود دفاع کند، در حالی ایثار و شهادت به معنای دفاع از مشروعیت کشور و نظام است که مسأله ای عقلایی و در همه جهان وجود دارد./9456/302/ب2

ارسال نظرات