۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۵۰۳۵۷۴

وزارت خارجه عراق شهادت جمعی از شهروندان ایرانی را تسلیت گفت

سخنگوی وزارت خارجه عراق ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به مرقد امام راحل و مجلس شورای اسلامی بر تامین امنیت داخلی ایران تاکید کرد.
وزارت خارجه عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد جمال سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز طی پیامی در واکنش به حمله تروریستی به مرقد مطهر امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما اطمینان داریم که این چنین اقدامات، تاثیری بر جمهوری اسلامی ایران جهت مبارزه بر تروریسم ندارد.

احمد جمال تصریح کرد: وزارت خارجه عراق این حمله شدید تروریستی را به مردم و حکومت ایران تسلیت می‎گوید و نسبت به هر گونه همکاری جهت تامین امنیت داخلی و حفظ جان شهروندان این کشور اعلام آمادگی می‎کند.

سخنگوی وزارت خارجه عراق نسبت به همکاری بین المللی برای نابودی کامل تروریسم و تکفیری‎ها به ویژه داعش در این کشور تاکید کرد.

گفتنی است صبح امروز چهارشنبه در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که تاکنون شهادت 12 نفر و مجروح شدن بیش از 40 نفر تائید شده است.

به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهرحضرت امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. از چهار مهاجم به مجلس شورای اسلامی یک تروریست خود را منفجر کرد و 3 تن دیگر از سوی نیروهای امنیتی و حفاظتی به هلاکت رسیدند.

گروه تکفیری تروریستی داعش مسؤولیت این حملات را بر عهده گرفته است./994/ب۹۰۴/د

ارسال نظرات