۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۵۰۴۰۶۷
امام جمعه موقت كاشان:

خوشبختي در سايه ايمان همراه با عمل است

امام جمعه موقت كاشان با بيان اينكه انسانها همه به دنبال خوشبختي هستند اما نمي دانند خوشبختي در چيست، گفت: خداوند در قرآن مي فرمايد‹‹أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ›› خوشبختي در سايه ايمان آن هم ايمان واقعي همراه با عمل است.
حجت الاسلام اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار بعد از ظهر امروز در جلسه تفسير مسجد آيت الله رضوي كاشاني، گفت: ايمان واقعي، ايماني است كه همراه با اعتقاد قلبي، اقرار به زبان و همراه با عمل باشد.

وي، نماز با خشوع، زكات و اعراض از لهو، پاكدامني، رعايت عهد و پيمان، پرهيز از كارهاي بيهوده و سخنان بيهوده و امانتداري را از جمله مؤلفه هاي ايمان واقعي دانست و بیان کرد: نماز انسان مومن، همراه با خشوع و تواضع و ادب در مقابل خدا است.

حجت الاسلام اسلامي تبار با اينكه مومن واقعي از كارهاي بيهوده و سخنان بيهوده خودداري مي‌كند، افزود: امروزه  بيشتر نشست ها و دورهمي ها كه ساعت‌ها به گپ و گفت خلاصه مي‌شود چنانچه همراه با گناه و غيبت هم نباشد به گذراندن سخنان بيهوده سپري مي شود.

به گفته وي، امروزه وقت بيشتر افراد با گوشي‌هاي همراه و فضاي مجازي و گروه هاي اجتماعي و تلگرام و واتساپ و اينستاگرام، سپري مي‌شود، بدون اينكه كمترين استفاده و بهره اي به غير از از دست دادن وقت و عمر اين افراد داشته باشد.

حجت الاسلام اسلامي تبار يادآور شد: بسياري از مفاسد امروز اجتماعي به دليل ضعف ايمان است و اين در حالي است كه نماز با خشوع انسان را از فحشا و منكرات دور مي‌كند، ضمن اينكه بسياري از مفاسد نيز به دليل عدم پرداخت زكات است چرا كه اگر همه مردم نسبت به زكات اهتمام داشته باشند هيچ فقير و مستمندي وجود نخواهد داشت.

امام جمعه موقت كاشان ادامه داد: خداوند در ابتداي سوره بقره مي‌فرمايد ‹‹الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُونَ›› انسان مومن كسي است كه هم ارتباط با خدا و هم ارتباط با مسلمانان همه كشورهاي عراق و سوريه و فلسطين و يمن و افغانستان دارد و نسبت به مسلمانان احساس مسؤوليت مي‌كند و نمي گويد مسلمانان سوريه و عراق و يمن و فلسطين به من ارتباطي ندارد.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، هركس فرياد كمك خواهي مسلماني را بشنود اما نسبت به كمك خواهي برادر مسلمان خود بي تفاوت باشد مسلمان نيست.     

وي يكي از شرايط مهم مومن واقعي را پاكدامني و پرهيز از فساد و فحشاء دانست و اظهار داشت: مقدمه پرهيز از فساد و فحشاء دوري از گناهان، پرهيز از نگاه به نامحرم، پرهيز از ورود به شبكه هاي اينترنتي و اجتماعي غير اخلاقي و ماهواره است، بنابراين انسان اگر مي خواهد پاكدامن باشد بايد خودش را مديريت كند، در غير اين صورت منحرف خواهد شد.

امام جمعه موقت كاشان گفت: دشمن با تأسيس شبكه هاي اجتماعي به دنبال انحراف نوجوانان و جوانان است و امروز نه تنها نوجوانان و جوانان بلكه زن و مرد گرفتار شبكه هاي اجتماعي شده و عمر خود را تلف مي‌كنند و امروز دوران سختي است كه دشمن براي ما رقم زده است تا ما را از دين و اسلام دوركند.

حجت الاسلام اسلامي تبار يادآور شد: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب در ديدار با سپاه پاسداران گفتند، ما خرمشهرهاي زيادي در پيش داريم، اين فرمايش معظم له مصداق وضعيت امروزي است كه براي ما رقم زده شده است و سراسر ايران خرمشهر است و دشمن با تمام توان به مقابله با اسلام و نظام برخاسته است.

وي ادامه داد: هرچه رهبر معظم انقلاب بر توجه به تهاجم فرهنگي، شبيخون فرهنگي و قتل و غارت فرهنگي تأكيد دارد، اما توجهي به اين جبهه مهم مقابله با دشمن نمي شود و نتيجه اش وضعيت فرهنگي امروز ما است كه نياز به بيان آن نيست.

امام جمعه موقت كاشان در ادامه پست رياست جمهوري، مجلس شوراي اسلامي و شوراي شهر را از مصاديق بارز امانت و امانتداري جامعه امروز دانست و با تأكيد بر  اينكه اين پست ها با آراي ما بايد به اهل آن سپرده شود، گفت: هرگونه دخل و تصرف در راي و آراي مردم، خيانت در امانت است.

حجت الاسلام اسلامي تبار با بيان اينكه اسلام ابتدا بر خشوع در نماز و در انتها نيز بر خشوع در نماز تأكيد دارد بیان کرد: تفاوت محافظت در نماز به معناي نماز در اول وقت است و خشوع در نماز به معناي اين است كه هم نماز را در ابتداي وقت اقامه كنيد و هم خوب اقامه كنيد.

وي افزود: خداوند نماز با خشوع، زكات و اعراض از لهو، پاكدامني، رعايت عهد و پيمان و امانتداري، همه را در پرانتز نماز آورده است، اول نماز، آخر هم نماز  به اين معني است كه اگر انسان بخواهد آن را رعايت كند بايد نيروي معنوي و ايمان قوي داشته باشد و ايمان قوي در سايه نماز است و كسي كه نماز او مورد تأئيد باشد تلاش خواهد كرد اهل زكات و پاكدامني و اعراض از لهو و رعايت عهد و پيمان و امانتدار باشد.

امام جمعه موقت كاشان گفت: شيطان پيوسته از مومن در خوف است آن هم تا زماني كه مومن مواظبت بر نماز داشته باشد و نماز را اول وقت و با خضوع و خشوع اقامه كند، اما اگر مومن نماز خود را ضايع كند، شيطان  متوجه خلع سلاح شدن مومن خواهد شد و جرأت پيدا  خواهد كرد و از چپ و راست به او حمله خواهد كرد.

حجت الاسلام اسلامي تبار با بيان اينكه انسانها همه به دنبال خوشبختي هستند اما نمي دانند خوشبختي در چيست، يادآور شد: خداوند در قرآن مي فرمايد‹‹أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ›› خوشبختي در سايه ايمان آن هم ايمان واقعي همراه با عمل است و عمل نيز در خضوع در نماز، خشوع در نماز اول وقت، پرداخت زكات، دوره از لهو، پاكدامني، رعايت امانت داري و رعايت عهد و پيمان است./۲۰۲/۱۳۰۷/ب۱

ارسال نظرات