۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۷
کد خبر: ۵۰۴۱۲۷
حجت الاسلام رنجبر:

اظهار فقر در برابر خدا انسان را سرشار از عنایات الهی می کند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که من گفتن و خواستن از دیگران خوب نیست، گفت: انسان نباید از دیگران چیزی بخواهد چون مایه شکست و سرشکستگی است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد رضا رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا رنجبر رییس مجتمع فرهنگی بلال سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، گفت: یک نویسنده هیچگاه روی برگه ای که پیش از آن نوشته شده باشد نمی نویسد.

وی افزود: هیچ کشاورز و باغبانی نهال و بذر خود را در زمینی که قبل از آن بذر و نهالی کاشته باشند نمی کارد، کشاورز دنبال زمینی می گردد که در آن چیزی نکاشته باشند، خدا در قرآن می فرماید ما کشاورز هستیم و اگر انسان می خواهد در او بذری کاشته شود شرایطی دارد.

کارشناس دینی رسانه ملی اظهار داشت: اگر انسان می خواهد خدا در وجود او بذر بکارد باید همانند زمین خالی باشد که چیزی از قبل در آن نکاشته باشند، خداوند می فرماید ما نویسنده هستیم، اگر انسان می خواهد روی صفحه دل او چیزی بنویسد که قیمتی شود باید دل سفید و پاک داشته باشد.

وی ادامه داد: انسان زمانی همانند کاغد نانوشته و زمین نکاشته شده است که ابراز بی نیازی و درخواست از خداوند کند همانند تعابیری که امام محمدباقر(ع) در دعای سحر دارد، انسان باید به خدا بگوید که همانند کاغذی سفید هستیم و از تو می خواهم که بر آن بنویسی.

حجت الاسلام رنجبر با بیان این که من گفتن و خواستن از دیگران خوب نیست، ابراز داشت: انسان نباید از دیگران چیزی بخواهد چون مایه شکست و سرشکستگی است اما همین من گفتن و خواستن وقتی در برابر خداوند متعال باشد قیمتی است و ارزشمند به شمار می رود.

وی عنوان کرد: امام راحل در شرح دعای سحر می فرماید که خواستن و من گفتن در برابر خداوند از باب اثبات منیت نیست بلکه از باب فقر در برابر خداوند است، منی که خود را فقر و ندار بداند بسیار ارزش دارد چون پر از برکت و عنایات الهی می شود؛ هرکس خود را خالی دید خود او را از برکات سرشار و پر می کند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات