۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۰۴۲۸۶
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

علما و مردم زیر بار سند ننگین ۲۰۳۰ نمی روند

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به انتقادهای صورت گرفته درباره سند ۲۰۳۰، گفت: علما و مردم مومن و با غیرت ایران زیر بار سند ننگین ۲۰۳۰ نخواهند رفت.
حسین تقی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل امروز در جمع طلاب و اعضای جامعه روحانیت بخش گتاب در این مدرسه علمیه با اشاره به طرح های مختلف دشمن برای مقابله با نظام اسلامی، گفت: طرح بلند مدت دشمن برای مقابله با نظام اسلامی، تغییر رفتار نظام اسلامی با استحاله فرهنگی و محتوایی در کشور است.

وی افزود: تغییر رفتار با تغییر نگرش و باور در بین مردم و مسؤولان رخ می دهد.

امام جمعه گتاب موضوع سند 2030 را در راستای تغییر رفتار بلند مدت جامعه ایران در قبال فرهنگ غربی بیان کرد و اظهار داشت: سند آموزشی 2030 دارای 59 بند و 17 هدف اصلی است که در ظاهر با عبارت های زیبا اما در کلیت تثبیت نظام سلطه و استکباری را پی ریزی می کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در 169 هدف پیش بینی شده در سند 2030 تغییرات فرهنگی جوامع غیرغربی دنبال می شود.

حجت الاسلام تقی پور سند 2030 را مغایر با قانون اساسی بیان کرد و تصریح کرد: تهیه سند ملی آموزش 2030 و دادن تعهد به یونسکو با اصول 153، 77 و 125 قانون اساسی در تعارض است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: باید در همه تعاملات بین‌المللی بر اساس دستور صریح مقام معظم رهبری سه اصل عزت، حکمت و مصلحت مراعات شود.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل تطبیق با شرع و قانون اساسی را شروط مهم هر تعهد بین المللی عنوان کرد و گفت: هر قراردادی که باعث شود بیگانه بر منابع اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور تسلط پیدا کند، هم بر خلاف قانون اساسی است و هم از نظر شرعی امری حرام محسوب می شود.

وی به انتقاد چند باره مقام معظم رهبری از 2030 پرداخت و ادامه داد: اگر مقام معظم رهبری در برابر سند 2030 ایستادگی نمی کردند، هیچگاه مسؤولان کشور از خواب غفلت بیدار نمی شدند.

حجت الاسلام تقی پور با اظهار نگرانی از حذف برخی از مفاهیم دینی و کاهش آیات قرآن در کتاب های درسی، اظهار داشت: مراجع، علما، روحانیون و مردم مومن و با غیرت ایران زیر بار سند ننگین 2030 نخواهند رفت.

وی ادامه داد: بر اساس سند 2030 همجنس‌بازان در مدارس ما می‌توانند کلاس آموزشی داشته باشند اما مسائل دینی و اعتقادی در مدارس ما نباید آموزش داده شود.

امام جمعه گتاب از جمله مسائل خطرناک علیه امنیت ملی را در سند 2030 مورد تاکید قرار داد و گفت: گردآوری اطلاعات و آمار معتبر از کشور به صورت منظم و دوره ای از سوی یونسکو مغایر با منافع ملی است و به نوعی جاسوسی محسوب می شود.

وی افزود: نگاه سهل انگارانه به سند 2030 عواقبی خطرناک برای نظام آموزشی ما دارد که به هیچ وجه جبران پذیر نیست./202/1313/ب1

ارسال نظرات