۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۵۰۵۱۱۱

کتاب «عالم عامل» در مراغه منتشر شد

کتاب «عالم عامل» با موضوع مروری بر زندگی و خدمات آیت‌الله سید کمال‌الدین علوی در شهر تاریخی مراغه منتشر شد.
کتاب عالم عامل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کتاب «عالم عامل» شامل زندگی و خدمات آیت‌الله سید کمال‌الدین علوی از علمای به نام شهرستان مراغه و سیری در احوال رجال معاصر مراغه است که به همت منصور پورموذن و عصمت ‌الشریعه علوی، تألیف شده و  انتشارات منشور سمیر آن را منتشر کرده است.
بنابر این گزارش، مرحوم آیت الله سیّـدکمال الدّین علوی یکی از خطیبان و دانشمند مشهور منطقه آذربایجان و شهر مراغه بود که مردم این خطه همواره از این روحانی فقیه، وارسته و اخلاق‌مدار به نیکی یاد می کنند.
منابر آن عالم عامل همواره برگرفته از نهج البلاغه و اغلب پیرامون مسأله غدیر تا عاشورا بوده است، از این روست که مردم مراغه حتی پس از سال‌ها رحلت آیت الله علوی، از آن سید بزرگوار به عنوان مبلغ راستین مکتب اهل بیت عصمت و طهارت یاد می کنند.
ناگفته نماند؛ مرحوم راشد که افزون بر سی سال شب‌های جمعه در رادیو ایران سخنرانی می کرد، در یکی از برنامه هایش گفت: من و سیّد کمال الدین علوی از شاگردان مبرّز مرحوم حاج شیخ عباس قمی بودیم. او در تحصیل قوی تر از من بود و همواره ذهن خلاق و پویایی در درس و بحث داشت.
بنابر این گزارش، کتاب «رجال و دانشوران مراغی» را نیز در ماه‌های اخیر نویسندگان این شهرستان به رشته تحریر درآورده اند که این اثر در ٨٠٠ صفحه شامل شرح احوال و آثار بیش از هزار نفر از رجال و مشاهیر مراغه بوده و به همت مسعود غلامیه و یوسف بیگ‌باباپور، تألیف شده و انتشارات منشور سمیر آن را منتشر کرده است.
گفتنی است، این کتاب در بر گیرنده زندگی نامه، آثار و خدماتی است که از دیرباز از مشاهیر و رجال معروف مراغه به یادگار مانده و در تاریخ سیاسی، فرهنگی، هنری و علمی این سرزمین تأثیر داشته است./935/ن ۶۰۲/ش

 

ارسال نظرات