۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۰۵۳۴۵
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

رسیدگی به مشکلات کارگران در اولویت کاری دولت قرار گیرد

امام جمعه تبریز بر ضرورت رسیدگی به مسائل واحدهای تولیدی مشکل دار و نیازهای کارگران استان تأکید کرد و گفت: رسیدگی به مشکلات کارگران در اولویت کاری دولت قرار گیرد.
دیدار جامعه کارگری با آل هاشم حجت الاسلم والمسلمین  آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار با اعضای هیأت اجرایی خانه کارگر، کانون کارگران بازنشسته، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار، کانون انجمن های صنفی کارگری و اتحادیه تعاونی های کارگری استان بر حفظ عزت و کرامت کارگران تأکید کرد.

وی امنیت شغلی و افزایش دستمزد کارگران را ضرورتی مسلم دانست و خاطرنشان کرد: تأخیر چند ماهه در پرداخت حقوق چند واحد تولیدی استان آذربایجان شرقی در شرایطی است که حداقل حقوق پرداختی به کارگران، نیازهای معیشتی این قشر را نمی کند، به عبارت دیگر معوقات چند ماهه کارگران برخی واحدها معقول نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی در واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی استان، اظهار داشت: مبانی اقتصاد مقاومتی با نیروی کار محقق می شود و این کارگران هستند که به تولید رونق داده و موجب ارتقای کیفیت تولید می شوند، بر همین اساس باید به رفع مشکلات این قشر توجه ویژه ای شود.

امام جمعه تبریز همچنین بر ترویج فرهنگ استفاده از تولید داخلی برای رونق کسب و کار در کشور تأکید کرد و گفت: واحدهای تولیدی نیز باید در کنار ارتقای کیفیت به دنبال کاهش قیمت تمام شده محصول باشند، از سوی دیگر برای رونق اقتصاد باید بانک ها نیز به میدان بیایند و با مشارکت خود به تولید داخلی رونق دهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم یکی از مشکلات اقتصادی کشور را وابستگی به درآمدهای نفتی عنوان کرد و افزود: یکی از سیاست های شوم رژیم گذشته وابسته کردن اقتصاد کشور به نفت بوده و دولت و مجلس باید برای کاهش این وابستگی تلاش کنند که البته تحقق آن مستلزم زمانی طولانی است.

همچنین کریم صادق زاده تبریزی، دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی در آغاز این دیدار طی سخنانی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر حمایت از کارگران، گفت: حرکت های خوبی از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در 4 سال اخیر آغاز و پس از چندین سال بسترهای مناسبی برای تعاملات سازنده میان شرکای اجتماعی و بهبود روابط کار فراهم شده است.

وی رونق بازار اشتغال، ایجاد امنیت شغلی، تلاش در جهت ارایه درمان با کیفیت و اجرای قانون الزام، جلوگیری از اخراج های دسته جمعی، همسان سازی حقوق کارگران بازنشسته، حمایت از تشکل های کارگری را از جمله مطالبات جامعه کار و تولید عنوان کرد و تصریح کرد: طرح امنیت شغلی کارگران یکی از آرزوهای دیرینه این قشر است.

صادق‌زاده ادامه داد: در حال حاضر در استان تنها 15 درصد از نیروی کار رسمی بوده و 85 درصد بقیه در قالب قراردادهای موقت کار مشغول انجام وظیفه هستند که این امر موجب کاهش شدید انگیزه و شادمانی نیروی کار شده که عواقب اجتماعی مختلفی به دنبال دارد که امیدواریم دولت تدبیر و امید به این معضل توجه ویژه ای داشته باشد./935/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات