۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۵۰۵۶۰۸

برگزاری مراسم احیا و عزاداری شهادت امام علی در مالزی

مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان شب گذشته با حضور ایرانیان مقیم مالزی در چند شهر این کشور جنوب شرق آسیا برگزار شد.
مراسم احیا در مالزی

به گزارش خبرگزاری رسا، ایرانیان مقیم کوالالامپور آیین احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان را با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور برگزار کردند.

ایرانیان مقیم مالزی و عاشقان امامت و امیرالمومنین امام علی (ع) در شب قدر و بیست و یکم ماه مبارک رمضان با شرکت در مراسمی که در مرکز فرهنگی 'ام.سی.ای' شهر کوالالامپور برگزار شد، با قرائت دعای جوشن کبیر تا پاسی از شب ندای الغوث الغوث سردادند.

ترنم اشک و نجوای مناجات و استغفار ایرانیان مقیم مالزی را می شد در مراسم احیای شب قدر با نوحه خوانی مداحان اهل بیت (ع) نظاره کرد.

این شیعیان با بر سر نهادن قرآن و همراه با ترنم اشک و نجوای مناجات با محبوب و مولایشان و با دل های سوخته و ناله های جانسوز طلب توبه کردند.

حجت الاسلام محسن آتشکار، از اساتید اعزامی از ایران نیز در این آیین طی سخنانی با اشاره به شخصیت والای امام نخستین شیعیان به تشریح دو جریانی پرداخت که در انکار شخصیت امام علی (ع) کوشیدند.

وی این دو جریان را 'دشمنان عالم' و 'دوستان جاهل'معرفی کرد و با تشریح جایگاه علم، دانش و آموزش در دین مبین اسلام، گفت: هیچ مکتب فکری به اندازه اسلام و آن هم اسلام اهل بیت بر آموزش و ارتقای آاگاهی تاکید نکرده است.

وی گفت تاکید اسلام بر آموزش از قبل تولد تا پس از مرگ است، هر چند علم دارای دو وجه و کارکرد مثبت و منفی است.

وی با اشاره به ضرب المثل 'چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا'، گفت: براین اساس عالمان دشمن در کار خود آگاهی دارند و همواره باید در قبال دسیسه های آنها هوشیار بود.

'آتشکار' گروه و جریان دوم دشمنان امیر المومنین علی (ع) را 'دوستان جاهل' دانست و گفت که امام نخستین شیعیان در نهج البلاغه هر دو گروه را ذکر کرده است. بر دشمنان عالم حرجی نیست، بلکه دوستان جاهل هستند که در چند زمینه عامل مصیبت امام علی (ع) می شوند.

آیین احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان همچنین در هیات آل یاسین شهر جوهور مالزی نیز برگزار شد.

در این آیین های معنوی اعمال شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با شکوه خاصی در فضایی روحانی برگزار شد.

شرکت کنندگان در این آیین معنوی و در شب قدر علاوه بر اقامه نماز ، قرائت دعای جوش کبیر و مناجات با پروردگار یکتا، مراسم به سر گرفتن قرآن را برگزار کردند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات