۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۰۵۹۲۴
استاد حوزه علمیه تبریز:

شیعه حقیقی مولای متقیان پیرو راستین ولایت فقیه است

حجت الاسلام بلاغی گفت: نمی شود که ادعا کنیم دوستدار علی هستیم، اما در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) از نائب آن حضرت که همان ولایت فقیه است، پیروی نکنیم.
حجت الاسلام سیدرضی بلاغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سید رضی بلاغی، استاد حوزه علمیه تبریز بامداد امروز در جمع احیاگران شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز به تبیین و تشریح ویژگی‌های شیعیان صدیق امیرالمؤمنین علی(ع) پرداخت و اظهار داشت: شیعه علی هیچ‌گاه در نماز سستی نمی کند.

وی با بیان این‌که رفتار و گفتار ما نیز باید تجلی شیعه واقعی مولای متقیان باشد، خاطرنشان کرد: نباید تنها در زبان خود را شیعه علی(ع) بدانیم، چراکه چنین رفتاری موجب بروز نفاق، ریا، تزویر و عامل انحراف در جامعه اسلامی است، شیعه علی(ع) نه تنها در زبان، بلکه در عمل نیز به مولای خود اقتدا می کند.

حجت الاسلام بلاغی گفت: شئون زندگی، اخلاق و منش شیعه بایستی جلوه‌هایی از سیره امام علی(ع) باشد، شیعه علی با حجاب، حیا و عفت خود شناخته می شود، شیعه از ربا، تهمت، غیبت، گران‌فروشی، دروغ، سخن‌چینی، کم‌فروشی، افترا، ناسزاگویی، چشم‌چرانی، فساد و فحشا گریزان است.

این استاد حوزه علمیه تبریز با تأکید بر این‌که شیعه حقیقی هیچگاه مبتلا به اسراف، تبذیر و فخرفروشی نمی شود، تصریح کرد: شیعه درس ساده‌زیستی و قناعت را از مولایش آموخته و همواره نسبت به کم، قانع بوده و به ظواهر دنیوی دل نبسته است. همچنین شیعه علاوه بر مسؤولیت‌های مهم اخلاقی، دینی و معرفتی، مسؤولیت‌های انسانی و اجتماعی بر عهده دارد.

وی ادامه داد: هر کس ادعای دوستداری علی دارد، باید در عمل علی‌گونه رفتار کند، این‌که برخی می گویند علی دارم چه غم دارم، نشأت گرفته از افکار التقاطی و انحرافی است که دشمنان در اذهان شیعیان ایجاد کرده‌اند، شفاعت مولای متقیان هرگز به انسان بی توجه به دین خدا نمی رسد.

حجت الاسلام بلاغی با اشاره به این‌که محبت اهل بیت(ع) در دل کسانی است که ایمان حقیقی به سیره آن حضرات معصومین دارند، افزود: برای ادامه مسیر عزتمند در دنیا و کسب سعادت اخروی راهی جز تمسک به ولایت اهل بیت و سیره امیرمؤمنان(ع) نداریم؛ شیعه علی از جان و مال و دنیای خود می گذرد، اما از اهل بیت نمی گذرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ولایتمداری را از دیگر شاخصه‌ها و ویژگی‌ های شیعیان مولای متقیان دانست و گفت: نمی شود که ادعا کنیم دوستدار علی هستیم، اما در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) از نائب آن حضرت که همان ولایت فقیه است، پیروی نکنیم، در حقیقت ولایت فقیه در امتداد ولایت ائمه و مولای متقیان قرار دارد./935/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات