۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۰۵۹۵۸
آیت الله نعیم آبادی:

مسؤولان در حفظ بیت المال از حضرت علی الگو بگیرند

 نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان شب قدر را شب بازگشت به خویشتن دانست و گفت: حضرت علی(ع) بهترین الگو در حفظ بیت المال است.
آیت الله نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس سحرگاه یکشنبه در سومین شب از لیالی قدر در جمع روزه داران در گلزار شهدای بندرعباس با اشاره به اهمیت احیای این شب گفت: در دعاهای شب های 19 و 21 رمضان سه چیز را از خدا خواستاریم که حضور در مراسم شی 23 ماه مبارک رمضان یکی از این خواسته هاست که امشب برای تک تک شماها استجابت شده است.

وی در ادامه، شب قدر شب را بازگشت به خویشتن دانست و افزود: در شب های قدر باید از تمامی تعاقات دنیوی دل کند و تنها به خود پرداخت، انسان باید تکلیف خود را در این شب های مبارک و بافضیلت تعیین کند تا ببیند مهدی پسند بوده و یا خدایی ناکرده شیطان پسند؟.

برخی افراد از وجود خود بازاری برای شیطان ساخته اند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: اگر توفیق الهی نصیب شود و انسان سعادتمند مورد لطف ویژه حق تعالی قرار گیرد و شب قدر را به خوبی درک کند راه چندین ساله را یک شبه طی کرده است.

وی گفت: در برخی دعاها می خوانیم که خدایا خانه ما را چراگاه شیطان قرار مده، اگر در این شب های قدر اندکی در خود جستجو کنیم متوجه می شویم که امام زمان(عج) در خانه ما دعا می خواند و یا شیطان شادی می کند؟، برخی افراد از وجود خود برای شیطان بازاری ساخته اند و تمامی اعضا و جوارح خود را در اختیار شیطان قرار داده است، این دسته از افراد باید در لیالی قدر به خود بازگردند و وجود خودشان را از هر گونه آلودگی و ناپاکی مبرا سازند، خداوند با بازگشت هر بنده به سوی درگاهش، بسیار شاد و خرسند می شود.

آیت الله نعیم آبادی همچنین تصریح کرد: مومنان در شب های قدر در دعاهایشان سه چیز اعم از درک شب قدر، حج و شهادت در راه خدا را از حضرت دوست طلب می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان شب قدر را شب آشنایی و آشتی با خدا اشاره و اظهار کرد: این شب، شب بازگشت به سوی خداوند رحمان، رحیم، عطوف، کریم و قادر است

وی با تاکید بر شناخت شب 23 ماه مبارک رمضان و همچنین شکار دقایق ناب این شب پرفضیلت افزود: به نقل از حضرت محمد(ص)، خداوند نزدیکی به درگاهش را ثواب آنانی قرار داده که در مراسم احیای شب های قدر حضور دارند.

عبور بی دغدغه از پل صراط با صدقه دادن در شب های قدر 

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: در حدیثی که از پیامبر(ص) نقل شده، خداوند، برخورداری از رحمت الهی را در رسیدگی به حال مستمندان، رضایت حضرت حق را در ادای دو رکعت نماز در شب های قدر و عبور بی دغدغه از پل صراط را نیز در دادن صدقه در این شب های بافضیلت دانسته است.

آیت الله نعیم آبادی نماز را حلال مشکلات موجود در جامعه کنونی دانست و ابراز داشت: همه مشکلات و معضلات در سایه ادای صحیح نماز رفع می شود، امنیت اخلاقی با ادای نماز محقق می شود، پرداختن به این فریضه الهی بهترین مانع برای بسیاری از رذایل اخلاقی است.

وی با تاکید بر اینکه کسی که غیبت کند تا چهل شبانه روز نمازش به درگاه خداوند قبول نمی شود، گفت: نقل مطالب از فضای مجازی به هیچ وجه کار درستی نیست، اگر این مطالب صحیح باشد غیبت و در غیر این صورت تهمت محسوب می شود، مگر فضای مجازی بر شما حجت است؟ پس با ادای صحیح نماز از پرداختن به این گونه کارها دوری کنید.

مسؤولان در حفظ بیت المال از حضرت علی(ع) الگو بگیرند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین تاکید کرد: مسؤولان نیز در حفظ و نگهداری اموال بیت المال بکوشند و حضرت علی(ع) را در این مسیر الگو و اسوه خود قرار دهند.

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر پرداخت خمس تصریح کرد: به فرموده امام جعفر صادق(ع) پرداخت خمس سبب می شود تا فقیری در جامعه نباشد، خمس همچون فرایض نماز، روزه ، حج واجب بوده و حق مستمندان است و کسی نمی تواند به هر بهانه ای از پرداخت آن سرباز زند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به شرایط استجابت دعا گفت: در وقت دعا کردن باید هر چه برای افراد بیشتری دعا کنید بیشتر استجابت می شود، قبل و بعد از دعا کردن باید بر محمد و آل محمد صلوات فرستاد./202/851/ب1

ارسال نظرات