۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۵۰۶۰۸۵

آیین شب قدر و بیست و سوم رمضان در مالزی برگزار شد

آیین شب قدر و بیست و سوم ماه مبارک رمضان شب گذشته در کوالالامپور پایتخت مالزی با حضور ایرانیان مقیم برگزار شد.
مراسم شب قدر در مالزی

به گزارش خبرگزاری رسا، ایرانیان مقیم پایتخت مالزی در فضایی معنوی و آکنده از عطر نام علی(ع)، آیین شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و سومین و آخرین شب از لیالی قدر و شام غریبان مولای متقیان حضرت علی (ع) را با قرائت قرآن کریم و دعای جوشن کبیر برگزار و تا پاسی از شب ندای الغوث الغوث سردادند.

این شیعیان با بر سر نهادن قرآن و همراه با ترنم اشک و نجوای مناجات با محبوب و مولایشان، با دل های سوخته و ناله های جانسوز طلب توبه کردند.

در مراسم احیاء شب بیست و سوم رمضان در کوالالامپور که به همت رایزنی فرهنگی ایران در مجتمع فرهنگی 'ام.سی.ای' برگزار شد، اقشار مختلف ایرانیان اعم از دانشجویان، بازرگانان و مقامات نهادهای ایرانی مستقر در پایتخت مالزی شرکت کرده و با مرثیه سرایی و سوگواری در شهادت مظلوم ترین شهید محراب اشک ماتم ریختند.

این مراسم در هیات محبان الرسول (ص) منطقه سردانگ مالزی و هیات آل یاسین شهر جوهور نیز با حضورایرانیان مقیم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن آتشکار، از اساتید اعزامی از ایران در آیین شب قدر در کوالالامپور با تاکید بر اینکه زائر خدا در عرش است، راه رسیدن به فلاحت و رستگاری را واسطه آوردن نزد خدا، جهاد در راه خدا و تقوا ذکر کرد.

وی همچنین گفت که 14 وسیله برای شفاعت نزد خدا وجود دارد و قرآن، پیامبر اکرم (ص)، ائمه، دعا، صدقه، توبه، تضرع، آه همراه با سوز در دعا، بکاء، ذات مقدس پروردگار، تربت سیدالشهداء ، استغفار و حسن ظن به خداوند را از جمله این وسایل برشمرد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات