۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۵۰۷۵۸۳
در درس «تفیسر آیات مهدوی» مطرح شد؛

وصف ظهور امام زمان در آیه ۱۵ و ۱۶ سوره تکویر

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی گفت: امام محمد باقر(ع) در روایتی می فرمایند، این آیات درباره امامی است که سال ۲۶۰ هجری قمری غایب می شوند، سپس مانند ستاره شهابی که در شب تاریک می درخشد، ظهور می کند.
محمدحسن صافی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی در بیست و ششمین جلسه از سلسله جلسات «تفسیر آیات مهدوی» در دارالزهراء(س) قم با اشاره به آیه 15 و 16 سوره مبارک تکویر، اظهار داشت: در این دو آیه به ستارگانی که پنهان می شوند و ستارگانی که همچون شهاب در تاریکی شب، درخشندگی دارند، قسم داده می شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم این دو آیه مبارک را در وصف امام زمان(عج) دانست و گفت: امام محمد باقر(ع) در روایتی می فرمایند، این آیات درباره امامی است که سال 260 هجری قمری غایب می شوند، سپس مانند ستاره شهابی که در شب تاریک می درخشد، ظهور می کند؛ اگر آن زمان را درک کردید، چشمتان روشن می شود.

وی در تبیین ادامه حدیث، افزود: صاحب این امر غیبتی دارد که مردم باید در این دوران، تقوای الهی را پیشه کنند و اگر تقوا پیشه کردند، این افتخار نصیب آن ها خواهد شد که وجود حضرت حجت(عج) را درک کنند؛ در بعضی از روایات، امام زمان(عج) صاحب کمالات همه انبیاء(ص) سلف هستند و این وجود مقدس عصاره خلقت و عصاره فضائل همه انبیاء(ص) و معصومین(ع) گذشته هستند.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی به کمالات حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) می فرمایند آقای ما اهل بیت(ع)، امام زمان(عج) است؛ حضرت از فراق حضرت حجت(عج) می گریستند و می فرمودند، اگر من زمان امام زمان(عج) را درک می کردم، به ایشان خدمت می کردم.

وی ادامه داد: حضرت مهدی(عج) پس از ظهور می فرمایند، هر کس که می خواهد حضرات آدم، شیث، نوح، سام، ابراهیم، اسماعیل، موسی، یوشع، عیسی، شمعون و محمد و امیر المؤمنین علیهم السلام را ببیند، به من امام زمان(عج) نگاه کند؛ در روایت هم آمده که اشبه الناس به پیامبر اکرم(ص)، امام زمان(عج) است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: هر کس می خواهد که اهل بیت(ع) را ببیند، باید به وجود مقدس امام زمان(عج) نگاه کند؛ هر چه که انسان می داند و نمی داند، امام زمان(عج) با علم الهی به آن ها آگاهی دارد؛ در واقع خدای متعال هر چه که داشته در آخرین حجت خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: به این دلیل به امام زمان(عج) بقیة الله گفته می شود که ایشان یادگار خدای متعال بر روی زمین هستند؛ همه علوم و کمالات و معارف در امام زمان(عج) جمع شده است؛ از ابتدای خلقت تا به امروز فقط دو حرف علوم تبیین شده و پس از ظهور، 25 حرف و علوم دیگر از سوی حضرت حجت(عج) تبیین می شوند./840/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات