۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۵۰۸۲۲۱
در جدیدترین شماره ماهنامه پاسدار اسلام می‌خوانیم؛

تروریسم؛ مولود شوم مثلث صهیونیسم، آمریکا و اسلام آمریکایی

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شماره های ۴۲۳ و ۴۲۴ ماهنامه عقیدتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پاسدار اسلام را منتشر کرد.
 ماهنامه پاسدار اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شماره‌های 423 و 424 ماهنامه عقیدتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پاسدار اسلام ویژه خرداد 1396 را به مدیرمسئولی محمدحسن رحیمیان چاپ و روانه بازار کرد.

در این شماره مطالبی با عناوین: کمال ادب الهی در آیات و روایات؛ از آیت الله مجتبی تهرانی(ره)، عوامل ترقی و انحطاط انسان در آینه داستان‌های قرآن؛ از آیت الله مصباح یزدی، علم: سرچشمه سعادت انسان؛ از آیت الله حسن زاده آملی، شبی برای عروج؛ از حجت الاسلام سیدجواد حسینی، منشور مدیریت علوی، درسنامه مدیران؛ از حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر، راز بصیرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب؛ از استاد اصغر طاهر زاده آمده است. 

«علم، سرچشمه سعادت انسان» عنوان نوشتاری از آیت‌الله حسن زاده املی درباره اهمیت علم‌آموزی بشر است و ایشان در این متن در این باره چنین آورده است:

سرمایه سعادت انسان، علم است. و اگر به از آن چیزی یافت می‌شد، خدای سبحان به پیغمبرش می‌فرمود که بگو آن را به من بده؛ اما در قرآن کریم فرمود: «قل رب زدنی علما؛ بگو علم مرا افزون کن.»

ای پیغمبر من، از من چیزی می‌خواهی، «قل رب زدنی علما» که اساس همه سعادت‌ها وابسته است به نور علم. و به زبان صاحب عصمت، حضرت ختمی مرتبت، علم تعبیر به نور شد: ‌«العلم نور یقذفه الله فی قلب من یشاء». آن دلی که آمادگی پیدا کرده، لایربوی شده و استعداد یافته، علم نصیبش می‌شود، چون علم خلیل خوش‌نشین است.

در بخش دیگری ازاین نوشتار، آیت الله حسن زاده، با بیان اینکه قرآن صورت کتبیه نظام هستی است و نظام هستی و انسان کامل، صورت عینیه این کتاب‌اند، آورده است:

یک عزیزی کتابی را برای من هدیه اورد، دیدم که دانشمندان غربی تلاش کرده‌اند به فهمیدن اغراض و اسرار قرآن. حیرت اندر حیرت! این جوری که من و شما سلانه سلانه راه می‌رویم و سیر علمی داریم و این طور که غربی‌ها کار می‌کنند، مبادا در آینده نزدیک باید اصول دینی خودمان را هم برویم از فلان موسیو و فلان مستر بپرسیم.

از دیگر عناوین این ماهنامه می‌توان به موضوعاتی همچون: آمریکا به دنبال قطع ارتباط محور مقاومت در مرز عراق و سوریه است؛ گفت وگو با آقای حسین رویوران، آغاز فروپاشی داعش با آزادی موصل؛ از مهدی حلفی، سلطه صهیونیست‌ها بر کنگره آمریکا چگونه است؟؛ از مجید صفاتاج، کنفرانس سری عقبه و ابعاد عقب‌نشینی کشورهای عربی؛ از احمد بروایه، جمهوری اسلامی و حرمت شعائر؛ از دکتر محمد صادق کوشکی،‌ سیاست تا دیانت؛ از محمد صالح، شیوه‌های ارتقای کیفی انتخابات؛ از غلامعلی سلیمانی، فرزانگی و فرهنگ از دیدگاه های امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و شهید مطهری (ره)، از غلامرضا گلی زواره، احترام به سرمایه انسانی؛ از حجت الاسلام دکتر اصغر هادوی، خوش خلقی را محور زندگی بدانیم؛ از حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی و شیوه‌های روان شناسانه امیدبخشی؛ از حجت الاسلام والمسلمین محمد تقدیری اشاره کرد.

ضرورت آموزش جنسی از عناوین بخش «سیاست تا دیانت« درباه سند 2030  و کتابی در این باره است که در این باره ما در این متن چنین می‌خوانیم:

نویسنده‌ای در امریکا احساس کرده کودکان نیاز مبرمی به آموزش مسائل جنسی دارند، لذا در این زمینه کتاب مصوری را تهیه کرده و آن ضمن تشریح تفاوت‌های جسمی و جنسی دختران و پسران چگونگی روابط جنسی به این سؤال پاسخ داده «انسان‌ها از کجا می‌آیند» البته بسیاری از روانشناسان و فعالان اجتماعی آمریکا به این کتاب و نویسنده آن اعتراض کرده و آن را برای کودکان بسیار زیان‌بار دانستند.

مترجمی هم احساس وظیفه کرده؛ حیف است که کودکان ایرانی از کتاب فوق محروم بمانند؛ لذا آن را ترجمه کرده و با تصاویر اصلی کتاب یعنی تصویر کاملا برهنه بدن دختران و پسران و زنان و مردان و تصویر روابط جنسی به صورت کاملا دقیق و شفاف! برای انتشار ارسال کرده است.

و باز بر اساس همان احساس ضرورت، کتاب فوق در ایران منتشر شده و عده‌ای در شبکه دوم سیما آن را تبلیغ و معرفی کرده و نهایتا عده دیگری تصمیم گرفته‌اند تا آن را از طریق آموزش و پرورش در اختیار کودکان کلاس دوم بگذارند.

اصولا هدف مترجم و ناشر و شبکه دوم آموزش و پرورش از ترجمه و انتشار و تبلیغ و تدریس چنین اثری برای بچه‌های دوم ابتدایی، عمق بخشی به چشم و گوش بچه‌هاست، به صورتی که چشم و گوش آنها چنان باز شود که حتی پس از مرگ هم بستنش ممکن نباشد.

احتمالا شنده‌اید که بر اساس اعلامیه جهانی حقوق بشر یکی از اصول حقوق بشر فهمیدن این نکته است که کجا به دنیا آمده و بچه‌های ما هم چون بشر محسوب می‌شوند؛ لذا از این حق برخوردارند و اگر کسی با انتشار و توزیع و تبلیغ کتاب مذکور برای بچه‌ها دبستانی مخالفت کند، در حقیقت با حقوق بشر مخالفت کرده و برای مجازات باید به «گوانتانامو» فرستاده شود.

در بخش پایانی این ماهنامه نیز عناوینی همچون: راه های علمی و عملی ترک شهوت؛ از حجت الاسلام محمد علی محمدی، کار و تلاش، رمز سرافرازی؛ از ابوالفضل طریقه دار، اهمیت و فضیلت کشاورزی در آیینه روایات؛ از اسماعیل نساجی زواره، فتح خرمشهر، سند عزت و اقتدار ایران اسلامی؛ از حجت الاسلام عسکری اسلام‌پور کریمی، تاریخ سینمای ایران؛ از دکتر عبدالحمید انصاری و بی پرده با تاریخ/ نگاهی به حوادث اردیبهشت و خرداد 1362 به چشم می‌خورد.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شماره های ۴۲۳ و ۴۲۴ ماهنامه عقیدتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پاسدار اسلام ویژه خرداد ماه ۱۳۹۶ را در ۶۵ صفحه و به قیمت ۵۰۰۰ تومان منتشر کرده است./۹۹۸/ ن ۶۰۲/ ش

ارسال نظرات