۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۰۸۲۹۵
آیت الله امامی کاشانی:

«آتش به اختیار» به معنای انجام کارهای فرهنگی تمیز است

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه «آتش به اختیار»به معنای ایجاد هرج و مرج نیست، گفت: برخی بدترین تفسیر را درباره این کلمه داشتند، برخی سخنان رهبری را حذف کردند تا مقاصد خود را به اجرا درآورند.
آیت الله امامی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره «آتش به اختیار»، گفت: فرماندهان نظامی این اصطلاح را در جاهایی که جنگی پیش می آید، به کار می برند.

وی افزود:«آتش به اختیار»یعنی جمهوری اسلامی از نظر فرهنگ باید قوی و غنی باشد و اگر شما نقطه ضعف و مشکلی دیدید به مسؤول مربوطه تذکر دهید که خود عمل کند و نگذارید سیستم ضعیف شود، نه اینکه حرکت هایی انجام دهید که سبب ایجاد هرج و مرج شود.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: بدترین تفسیر این است که آدم کلام یک نفر را بگیرد و از این آتش به اختیار مفهومی استنتاج کند تا مقاصد  خود را به اجرا درآورد؛ باید بدانیم که دشمن می خواهد با این بهانه ها علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامی کند.

«آتش به اختیار» به معنایانجام کارهای فرهنگی تمییز است

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند نه بی قانونی و نه فحاشی بلکه کارهای فرهنگی تمیز، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب که شخصیتی به عنوان ولی امر و فقیه جامع الشرایط و عادل، منادی عدالت، منادی قانون، نظم، رهبر صلح و آزادی است برای تقویت بنیه فرهنگی کشور چنین تعبیری را بیان کرده اند.

آیت الله امامی کاشانی با تأکید بر حفظ وحدت و انسجام بین مردم و مسؤولان، عدم اختلاف و توجه به زبان ها، گفتارها، کردارها و نوشتارها را متذکر شد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با انقلاب اسلامی امام و فداکاری امت، عزت، اقتدار، ارتقای علمی، تکنولوژی، قانون، نظام و حقوق را به همراه آورد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تاجی بر سر ملت و مسؤولان است، هرچند این تاج را نمی بینند و کشورهای دیگر آن را می بینند، دوستان به حال ملت ایران حسرت می برند و آفرین می گویند و دشمنان رنج می کشند و برای از بین بردن آن نقشه ها طراحی می کنند.

عزت نظام باید با وحدت و توکل حفظ شود

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هر پیروزی یک نسیم الهی است که از جانب غیب می آید، اظهار داشت: با اختلاف این پیروزی و این شوکت می شکند، ایستادگی در برابر دشمن تضعیف و فداکاری های گذشتگان از بین برده می شود؛ بنابراین عزت نظام را باید با وحدت، توکل و نیت های پاک حفظ کرد.

وی بر حفظ محور ولایت تأکید کرد و افزود: حفظ ولایت وظیفه ما است اگر به این وظیفه عمل نکردیم هرکس که گفت، هرکس که نوشت و هرکس که شعار داد از هر دسته و گروهی محکوم است چراکه این امر برخلاف انسجام و وحدت است و باید همه نگاه خود را به حرکت و گفتار ولی امر بدوزند.

نظام در برابر جنایت تروریست ها اغماض نمی کند

آیت الله امامی کاشانی در ابتدای سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه تهران آزادی شهر موصل و پیروزی ملت و دولت عراق بر تروریست های داعش و کسانی که به نام دین بدترین جنایت ها را انجام می دهند، به مسلمانان و حامیان عدالت در سراسر جهان تبریک گفت.

وی با اشاره به هفته قوه قضائیه و روز هفتم تیر، سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب را گرامیداشت و گفت: ریاست قوه قضائیه شخصیتی فقیه، با تقوا و پارسا است و قضات شریفی در این عرصه همکاری می کنند که باید از همه آنها تشکر کرد.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین از سپاه پاسداران به سبب پرتاب موشک به مواضع داعش تقدیر و تشکر کرد و گفت: داعشیان و حامیان آنها فهمیدند که جمهوری اسلامی ایران در برابر این جنایت ها به هیچ عنوان اغماض نمی کند و پاسخی محکم تر از اینها به تروریست ها و حامیان آنها می دهد./920/۲۰۱/ص

ارسال نظرات