۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۵۰۸۴۳۱
مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین:

گسترش فرهنگ حجاب نیازمند نگرش نظام‌مند و سیستمی است

مدیر کل اوقاف قزوین با بیان اینکه همت گسترده‌ای برای ترویج فرهنگ حجاب در جامعه لازم، است گفت: گسترش فرهنگ حجاب نیازمند یک نگرش نظام‌مند و سیستمی و عملکرد همه جانبه دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با این مسأله فرهنگی است.
حجت الاسلام غلامرضا عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که در سالن اجتماعات اداره اوقاف و امور خیریه قزوین برگزار شد، با اشاره به هدف از تشکیل ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی گفت: هدف از تشکیل این ستاد افزایش سرمایه اجتماعی و کاهش آسیب‌های روانی و حفظ حرمت و کرامت مردم با استفاده از شیوه‌های مناسب فرهنگی است.

وی با اشاره به اولویت حجاب در جامعه افزود: حجاب به عنوان نمادی از عفاف در جامعه اسلامی مطرح است به همین دلیل یکی از اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است تا حقوق شهروندی در جامعه رعایت شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین با بیان اینکه تلاش و همت گسترده‌ای برای ترویج فرهنگ حجاب در جامعه لازم است اظهار کرد: تمام مسؤولان و مردم وظیفه دارند در گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تلاش کنند گسترش فرهنگ حجاب نیازمند یک نگرش نظام‌مند و سیستمی و عملکرد همه جانبه دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با این مسأله فرهنگی است.

وی در ادامه برقراری امنیت را در جامعه مهم‎ترین ضرورت دانست و تاکید کرد: حقوق شهروندی در جامعه برگرفته از تعالیم و مبانی اسلامی و دینی است از این رو سازمان‌ها و نهادهایی که به نوعی در برقراری امنیت جامعه نقش دارند باید در ارتباط با حقوق شهروندی تمام سعی و تلاش خود را به کار بگیرند.

حجت الاسلام عادل در ادامه با اشاره به معضل جامعه در حوزه حجاب و عفاف تصریح کرد: آفت جامعه ما در حوزه عفاف و حجاب وجود نهادهایی است که به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند از این رو یک نهاد مسؤولی وجود ندارد که بتواند راهکارهای عملی را برای مقابله نرم با بدحجابی اتخاذ کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین با اشاره به علت خلأهای موجود در طرح عفاف و حجاب گفت: همانطور که بارها مقام معظم رهبری هم تأکید فرمودند و با توجه به اینکه کار فرهنگی هم زمان‌بر است و هم به نوعی دیربازده، ما در بعد فعالیت‌های فرهنگی و در همه زمینه‌ها، هنوز حق مطلب را ادا نکردیم.


وی در پایان گفت: امیدواریم که با اجرای طرح عفاف و حجاب در جامعه شاهد نتایج و نمودهای خوبی در این زمینه باشیم این امر مشروط به این است که حجاب به عنوان یک دغدغه اصلی در جامعه مطرح شود و این باور در مسؤولان ایجاد شود که فرهنگ حجاب باید در جامعه اصلاح شود از این رو توجه به این مسائل موجب می‌شود که جامعه عملکرد مثبتی را داشته باشد./873/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات