۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۰۸۴۸۸
معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام:

طلاب برای پاسخگویی به شبهات عزمی راسخ داشته باشند

معاون آموزش حوزه های علمیه استان ایلام گفت: امروزه در دنیایی به سر می بریم که شبهات بسیاری در میان مردم به ویژه نسل جوان از سوی دشمنان اسلام و تشیع مطرح می شود و در این راستا طلاب باید با عزمی راسخ نسبت به پاسخ دادن به این شبهات، اهتمام داشته باشند .
حجت الاسلام مهدی تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه های علمیه استان ایلام، امروز در جمع طلاب مدارس استان در مدرسه صاحب الزمان(عج) ایلام، اظهار داشت:  شجره نامه صنفی روحانیت از مسیر عالمان ربانی دوره غیبت به امامان معصوم و از طریق آنها به پیامبران الهی می رسد، عالمان ربانی و مردان خدا در شمار پدران صنفی طلاب علوم دینی هستند.

وی افزود: نسب نامه طلاب به مردان بزرگ تاریخ منتهی می شود و صف طولانی روحانیت تاریخ، قافله سالاری مانند نوح و ابراهیم دارد. طلبه از نظر صنفی و شغلی از تبار پیامبران است و این بس افتخارآمیز و مسؤولیتی سنگین است.

معاون آموزش حوزه ایلام تصریح کرد: طلبه از اینکه در زمره ذریه صنفی اولیای برگزیده خدا است، بر خود می بالد و با عنایت حق باید تلاش کند تا خلف صالحی برای آنان باشد، خدمتی که طلبه به جامعه عرضه می کند، رفع مهم ترین و حیاتی ترین نیاز انسان ها است، در واقع طلاب اطبا روحی جامعه هستند.

وی ادامه داد: روحانیت، تنها نهاد اجتماعی است که خداوند به تکمیل نیروی آن فرمان داده و مستقیماً برای تأمین کادر آن اقدام کرده است. نهاد مقدس روحانیت، در نظام گسترده تقسیم کار اجتماعی و در شبکه روابط انسانی متکفل ارائه خدمات ویژه ای است؛ نقش ویژه این سازمان مهم در مناسبت با دین اسلام تعریف می شود، روحانیت عهده دار وظیفه تعلیم و تربیت دینی نسل ها و جوامع انسانی است.

حجت الاسلام تقوایی با بیان اینکه هویت طلبه با دین خدا گره خورده و تعریف طلبه از مناسبت او با دین به دست می آید، گفت: طلبه در راه شناخت عمیق دین خدا و ابلاغ و دفاع و اجرای آن تلاش می کند و برنامه خدمت اجتماعی خود را در این رسالت متمرکز می کند، این یعنی اینکه طلاب برخلاف مردم که عمده زمان و توان خود را در برنامه های دیگر می گذرانند، آنها سرمایه توان و زمان خود را عمدتا به ارتباط با منابع دینی و تلاش برای فهم و تبلیغ آن یا دفاع از آن یا گسترش زندگی دینی در سطح جامعه صرف می کند.

وی تاکید کرد: امروزه در دنیایی به سر می بریم که شبهات روز به روز از هر سوی در میان مردم و به خصوص نسل جوان از سوی دشمنان اسلام و تشیع مطرح می شود و در این راستا طلاب باید با عزمی راسخ نسبت به پاسخ دادن به این شبهات، اهتمام داشته باشند زیرا اگر یک تجمیع سراسری صورت گیرد به تمامی این شبهات پاسخ داده می شود.

استاد حوزه علمیه افزود: طلبگی مسیری است که اگر در آن اخلاص عمل نباشد برای شخص طلبه، مشکل زا خواهد شد و از این طریق هیچ کاری در این مسیر نباید به انگیزه های غیر خدایی صورت گیرد، از جمله اخلاص در تحصیل عمل با هدف کسب معارف عالیه برای تبلیغ در بین مردم است که در این بین طلاب باید از مدرک گرایی و نمره مداری پرهیز کنند.

وی در پایان عنوان داشت: طلاب، آینده درخشانی دارند و باید با تلاش روز افزون در بخش های مختلف تهذیبی، تبلیغی و فرهنگی و علمی به عطش مردم برای رسیدن به معرفت دینی پاسخ دهند./۸۷۹/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات