۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۵۰۸۵۳۷
با رونمایی از دو کتاب درباره شهید بهشتی؛

«مروت و مدارا» ویژه یادمان شهدای هفتم تیر برگزار می‌شود

برنامه «مروت و مدارا» ویژه شهدای هفت‌‌تیر و شهید آیت الله بهشتی با معرفی و نقد دوکتاب برگزار می‌شود.
برنامه  «مروت و مدارا»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فرهنگسرای ارسباران، برنامه «مروت و مدارا» ویژه شهدای هفت‌‌تیر و شهید بهشتی با حضور احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران، هاشمی، استاندار تهران، خانواده شهیدبهشتی، جمعی از جانبازان هفت‌تیر، دکتر احسان شریعتی، مرتضی الویری، عضو شورای شهر تهران، عباس منوچهری، عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت‌بدنی و عموزاده، رییس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

در این برنامه سخنرانان به بررسی روش فکری و مشی رفتاری آیت‌الله بهشتی به‌ویژه صفت «مروت و مدارا» از مهم‌ترین میراث فکری ایشان می‌پردازند.

معرفی و نقد کتاب «دکتر شریعتی؛ جستجو گری در مسیرشدن» تالیف آیت‌الله بهشتی به همراه کتاب «مناظرات شهید بهشتی با سران مارکسیست‌ها» بخش دیگر این برنامه است.

حزب جمهوری اسلامی مهم‌ترین حزب در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود و شماری از شخصیت‌های علمی، مذهبی و سیاسی از یاران امام خمینی(ره) این حزب را در سال 1357 تأسیس و سید محمدحسینی بهشتی اولین دبیرکل این حزب بود.

واقعه بمب‌گذاری هفتم تیر سال 1360 در دفتر حزب جمهوری اسلامی در سرچشمه تهران که آن روز برای جلسه‌ای با موضوع تورم و انتخابات ریاست‌جمهوری آینده تشکیل شده بود، منجر به شهادت 75 نفر از اعضای این حزب شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این ویژه برنامه می‌توانند دوشنبه 12 تیر ساعت 17 به خانه موزه شهیدبهشتی به نشانی خیابان دکتر شریعتی، ابتدای خ. شهید وحید دستجردی، خ صبر، خ مطهری، کوچه شهیدبهشتی مراجعه کنند./998/د ۱۰۲

 

ارسال نظرات