۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۵۰۸۶۱۰

آشنایی با کتاب «مسیح کردستان»

کارشناس امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: کتاب مسیح کردستان روایتگر فداکاری و رشادت‌های شهید بروجردی است.
آشنایی با کتاب «مسیح کردستان»

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سید جمال حقیرالسادات،کارشناس امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: کتاب «مسیح کردستان» را نصرت الله محمود زاده در 240 صفحه به رشته تحریر درآورده که توسط انتشارات ملک اعظم در نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی عرضه می‌شود. 

وی عنوان کرد: این کتاب روایتگر زندگی‌نامه شهید محمد بروجردی است و نویسنده کتاب تلاش کرده  فداکاری‌های این شهید در پیش و پس از انقلاب اسلامی به تصویر بکشد. 

کارشناس امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی افزود: شهید بروجردی از مبارزان دوران انقلاب اسلامی و فرماندهان دلاور و خوش‌فکر سپاه پاسداران در جنگ تحمیلی بود که موفق شد باحُسن خُلق، هوشمندی و خلاقیت‌های ذاتی خود، خطر قطعی تسلط دشمن برکردستان و سقوط این خطه شریف از سرزمین سربلندمان را دور کند. 

حقیرالسادات در خصوص چرایی انتخاب عنوان کتاب، تصریح کرد: این شهید بزرگوار را به سبب رشادت‌هایی که در نجات کردستان از هجوم دشمنان ایفا کرد، عنوان کتاب را مسیح کردستان نامیدند.

وی اظهار کرد: سرداران شهیدی مانند صیاد شیرازی، متوسلیان، همت، ناصرکاظمی وکاوه از چهره‌های شاخصی هستند که در کتاب «مسیح کردستان» از آن‌ها یاد شده، همچنین این کتاب خاطرات ارزشمندی از شخصیت‌های برجسته دیگری مانند آیت‌الله بهشتی،آیت‌الله مطهری،آیت‌الله طالقانی و حضرت امام خمینی رحمت‌الله علیه را نیز نقل می‌کند.

کارشناس امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: این اثر علاوه بر معرفی شهید بروجردی در بیان ناگفته‌های فراوان بایگانی‌ شده از تاریخ باشکوه انقلاب توفیق چشمگیری داشته است و باید این نکته را در نظرگرفت که خواندن این کتاب به تمامی علاقه‌مندان داستان‌های تاریخی اجتماعی دوران دفاع مقدس توصیه می‌شود./۸۶۴/د۱۰۲/ج۱

ارسال نظرات