۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۵۰۸۷۴۶
به مناسبت سالروز تخریب بقیع (۸ شوال ۱۴۳۸ ، ۱۲ تیر ۱۳۹۶)؛

کتاب «گنبد کبریا» خواندنی شد

نویسنده در کتاب «گنبد کبریا» با تحقیقی فراگیر، پژوهشی کامل پیرامون تاریخچه ی تخریب قبور اهل بیت (علیهم السلام)» ارائه کرده است.
گنبد

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از انتشارات دلیل ما، به مناسبت سالروز تخریب بقیع (8 شوال 1438 ، 12 تیر 1396) کتاب «گنبد کبریا»، نوشته حیدر علی جعفری منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، نویسنده در کتاب «گنبد کبریا» با تحقیقی فراگیر، پژوهشی کامل پیرامون تاریخچه ی تخریب قبور اهل بیت (علیهم السلام)» ارائه کرده است.

کتاب «گنبد کبریا» در 3 فصل تدوین شده است: 

فصل اول به ماجرای تخریب قبول امامان مدفون در قبرستان بقیعِ مدینه الرسول (صلی الله علیه و آله) پرداخته، و توصیفی از قبرستان بقیع و احداث بنای با شكوه بر مزار امام مجتبی و امام سجاد و امام باقر و امام صادق (علیهم السلام) ارائه نموده است؛ سپس تاریخچه‌ای از تجدید بنا و تخریب این قبور توسط دشمنان اهل‌بیت(ع) ذکر شده است.

دومین فصل کتاب بیانگر تاریخ بارگاه ائمه مدفون در کشور عراق یعنی شهرهای كربلا، نجف، سامراء و كاظمین پرداخته شده، و احداث بنا برای قبور آنان و تخریب و تجدید بنای آنها در طول تاریخ، مورد بررسی و شرح قرار گرفته است.   مشهد الرضای خراسان موضوع فصل سوم این کتاب است که تاریخچه آن طی 20 صفحه مفصلا بیان شده و تجدید بنا و حمله های دشمنان به این بارگاه ذکر شده است.

 انتشارات دلیل ما این کتاب را در 136 صفحه رقعی با جلد شومیز و قیمت 4000  تومان چاپ و منتشر کرده است و علاقه مندا می توانند برای تهیه کتاب به قم - بلوار معلم - مجتمع ناشران - ط B - واحد 44 و ط همکف - واحد 9 و یا خ صفاییه - روبروی کوچه 38 مراجعه کرده، یا با شماره های 37744988 -  37733413 تماس بگیرند./ 925/ د 102/ ش

 

ارسال نظرات