۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۵۰۸۷۹۳
حجت الاسلام ملک دار خبر داد؛

تعیین ۵۶ موضوع پایان‌نامه حوزوی درباره دفاع مقدس

رییس ستاد شاهد و ایثارگران حوزه‌های علمیه گفت: ۵۶ عنوان پایان‌نامه حوزوی در هفت محور مرتبط با دفاع مقدس تعیین شده است.
حجت الاسلام ملک دار

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد مرکزی راهیان نور کشور، حجت‌الاسلام محمود ملک دار معاون امور طلاب و دانش آموختگان و رییس ستاد شاهد و ایثارگران حوزه‌های علمیه در جلسه امضای تفاهم‌نامه ترویج فرهنگ دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه که در قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: نخستین تفاهم‌نامه در دی‌ماه سال 93 بین حوزه‌های علمیه و سازمان نشر آثار روحانیت در دفاع مقدس امضا شد و پس از آن 15 جلسه با 104 مصوبه برگزار شد. 

وی افزود: ارائه درس دو واحدی «آشنایی با دفاع مقدس» از محورهای اساسی این جلسات بود که مصوبه آن در 18 دی‌ماه سال 94 ابلاغ شد.

رییس ستاد شاهد و ایثارگران حوزه‌های علمیه گفت: از دیگر پیامد تفاهم‌نامه اول، راه‌اندازی مرکز تخصصی جهاد و شهادت و تشکیل هیأت امنای آن بود.

وی با اشاره به جهت‌دهی موضوعات پایان نامه‌ها به سمت دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: 56 موضوع پایان‌نامه در هفت محور و در راستای دفاع مقدس تعیین شد و به دنبال آن کمیته پایان نامه‌های دفاع مقدس نیز تشکیل شد.

ملک دار تنظیم آیین‌نامه حمایت از پایان نامه‌های سطح 3 و 4 حوزه و برپایی نشست‌های علمی و کرسی‌های آزاد اندیشی دفاع مقدس و همچنین تصویب دانشنامه شهدای روحانی را از دیگر اقدامات حوز‌ه‌های علمیه خواند و افزود: راهیان نور خوشبختانه از بحث اعزام شروع شد، اما به تدریج دامنه آن گسترده و تخصصی‌تر شد.

وی گفت: زمینه‌های همکاری فراوانی بین سازمان نشر آثار روحانیت در دفاع مقدس و حوزه‌های علمیه وجود دارد و می‌تواند موجب تحول و حرکت سریع‌تر به سمت حوزه انقلابی شود.

رییس ستاد شاهد و ایثارگران حوزه‌های علمیه، آسیب شناسی تفاهم‌نامه اولیه را برای نیل به توفیقات بیشتر و اجرای دقیق‌تر تفاهم‌نامه دوم خواستار شد./۸۷۲/د۱۰۱/ی

ارسال نظرات