۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۵
کد خبر: ۵۰۸۸۱۹
با حضور مردم شهید پرور قم؛

هشتمین یادواره شهدای دروازه ری برگزار شد

هشتمین یادواره ۱۲۸ شهید منطقه دروازه ری قم با سخنرانی امیر سرتیپ سیفی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.
هشتمین یادواره شهدای دروازه ری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یادواره «دروازه وصال» هشتمین یادواره شهدای منطقه دروازه ری و بزرگداشت شهدای مدافع حرم با حضور جمع کثیری از مردم و تعدادی از مسؤولان استان قم شامگاه یک‌شنبه در مسجد ولی عصر(عج) خیابان دروازه ری قم برگزار شد.

امیر سرتیپ حسن سیفی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی سخنران ویژه این یادواره بود که با اشاره به وقایعی عجیب از دوران دفاع مقدس تأکید کرد که جمهوری اسلامی حتی با اسرای خود نیز بهترین برخوردها را داشت.

در این یادواره که با حضور صدها نفری مردم شهید پرور قم همراه بود، محمدرحمان نظام اسلامی جانباز دفاع مقدس و مجری صدا و سیما به اجرای برنامه پرداخت و از کرامات شهدا سخن گفت و تأکید کرد که شهیدان همواره زنده و شاهد اعمال ما هستند.

در این یادواره که همراه با مداحی حاج صادق آهنگران از یادگاران دوران دفاع مقدس بود جمعی از مسؤولان استان قم از جمله تعدادی از نمایندگان بیوت مراجع، ارتش، سپاه پاسداران و بنیاد شهید و امور ایثارگران قم حضور داشتند.

با توجه به همزمانی این یادواره با سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) بخشی از این مراسم به این مسأله اختصاص پیدا کرد.

گفتنی است منطقه دروازه ری در قم، 128 شهید خونین کفن را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و مراسم بزرگداشت این شهدای والامقام هرساله با حضور پرشور مردم شهید پرور قم و با حضور مسؤولان استانی و کشوری برگزار می شود.

این منطقه یکی از محله های اصیل و انقلابی شهر مقدس قم است که از پیشینه تاریخی در شکل گیری و مبارزه با رژیم پهلوی برخوردار بوده و از همان دوران ستمشاهی با تقدیم اولین شهید خود به نام مصطفی حسینی در شب های حکومت نظامی تا آخرین روزهای دفاع مقدس نقش بی بدیلی در مبارزه با بدخواهان نظام مقدس اسلامی تحت ولایت و رهبری امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری داشته و از هیچ کوششی برای اعتلای نام مقدس ایران اسلامی دریغ نکرده است.

لازم به توضیح است، اعضای ستاد یادواره شهدای دروازه‌ ری قبل از برگزاری این مراسم با آیت‌ا‌لله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، مدیران شهرداری، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و برخی دیگر از شخصیت‌های برجسته استان در مورد شیوه برگزاری مراسم دیدار کرده‌ بودند.

در برگزاری این یادواره پایگاه حضرت ولی عصر(عج)، حوزه شهید امرالله قربانی، بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، سپاه علی بن‌ابی طالب(ع) قم، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، صداوسیما، شهرداری و برخی دیگر از مجموعه‌های فرهنگی همکاری داشتند./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات