۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۵۰۸۸۷۵

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

انتصاب رییس جدید اداره امور قرآنی اوقاف خراسان شمالی، فعالیت ۳۰ مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در بجنورد و ضرورت آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، طی حکمی از سوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد صالحی نیا به‌عنوان رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی منصوب شد.

بر اساس تصمیم‌گیری‌های جدید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با موافقت معاونت توسعه ریاست جمهوری و ابلاغ رسمی این سازمان، به‌منظور سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی عملیاتی، نظارت و هدایت فعالیت‌های قرآنی و همچنین برگزاری مسابقات قرآنی در سطوح مختلف شهرستان تا بین‌المللی اداره امور قرآنی در هر اداره کل اوقاف تأسیس شده و حجت‌الاسلام صالحی نیا به‌عنوان نخستین رییس این اداره در اوقاف استان معرفی شده است.

حجت‌الاسلام صالحی نیا که پیش از این رییس سابق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گرمه و جاجرم بود، مسؤولیت روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی را هم در سابقه کاری خود دارد.

فعالیت ۳۰ مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در بجنورد

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد از فعالیت ۳۰ مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستای بجنورد، برنامه‌های تابستانی امسال را درزمینهٔ آموزش، تبلیغ و ترویج قرآن ادامه خواهند داد.

وی هدف از فعالیت مؤسسات قرآنی در سطح شهرستان را ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی و آموزش قرآن کریم به متعلمین دانست و گفت: شش مؤسسه قرآنی، 14 خانه قرآن روستایی و 12 خانه قرآن شهری در شهرستان بجنورد در حال فعالیت هستند.

ضرورت آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی

حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان با اشاره به محاسن و معایب گوشی‌های تلفن همراه و فضای مجازی، گفت: گاهی یک پیامک و یا عکس به جای راحتی زندگی، عامل بدبختی شده و باعث ازهم‌پاشیدگی بسیاری از خانواده‌های آبرومند می‌شود.

وی اظهار داشت: تلفن همراه مانند سایر فناوری‌های نوین علاوه برداشتن جنبه‌های بسیار مثبت، می‌تواند آثار منفی اجتماعی و یا اخلاقی به دنبال داشته باشد.

حجت‌الاسلام کوثری افزود: علاوه بر اینکه به دلیل توسعه و چندرسانه‌ای شدن تلفن‌های همراه نسل جدید که از دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری و امکان استفاده از فضای مجازی برخوردار هستند، آثار و تبعات مثبت و منفی این فناوری جدید نیز دائم در حال گسترش و پیچیده شدن است.

آل سعود با تخریب قبور ائمه(ع) بقیع دشمنی با اسلام را عیان کرد

حجت‌الاسلام امید رحمانی، کارشناس مذهبی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به فرارسیدن هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه(ع) بقیع، گفت: آل سعود با تخریب قبور ائمه بقیع ماهیت ضد اسلامی خود را نشان داد.

وی اظهار داشت: وهابیون سعودی در هشتم شوال سال 1344 هجری قمری پس از اشغال مکه، به بقیع حمله و علاوه بر قبور امام مجتبی(ع)، امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) دیگر بخش‌های قبرستان بقیع را نیز تخریب کردند.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه مسلمانان شیعه هیچ‌گاه خاطره تلخ تخریب قبور ائمه(ع) بقیع و بزرگان و اصحاب رسول خدا(ص) را فراموش نمی‌کنند، افزود: متوکل عباسی نیز با تخریب قبر شریف امام حسین(ع) می‌خواست نور الهی را خاموش کند، اما نور خدا خاموش شدنی نیست./9314/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات