۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۰۹۲۸۷
تحقیقات سه دانشگاه انگلیسی نشان داد؛

معلمان انگلیسی نگران تأثیرات سیاست مقابله با افراط‌گرایی لندن هستند

معلمان مدارس و کالج‌های انگلیس، کارآمدی سیاست مقابله با افراط‌گرایی دولت این کشور موسوم به سیاست «پیشگیری» را زیر سؤال برده و آن را خنثی‌کننده تلاش‌ها برای ادغام مسلمانان در جامعه می‌دانند.
مسلمانان لندن حملات تروریستی را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری رسا، بنا به تحقیقات صورت‌گرفته، معلمان انگلیسی نگران هستند که به خاطر سیاست مقابله با افراط‌گرایی دولت موسوم به «پیشگیری»، دانش‌آموزان مسلمان به طور فزاینده‌ای هدف قرار می‌گیرند.

بر اساس تحقیقاتی که از سوی دانشگاه‌های دورهام، کاونتری و هادرزفیلد انگلیس انجام شده، معلمان نسبت به کارآمدی این سیاست بدبین هستند و نسبت به عواقب آن هشدار می‌‌دهند.

معلمان هشدار دادند که سیاست پیشگیری که دو سال پیش برای مقابله با افراط‌گرایی اتخاذ شد، باطل‌کننده تلاش‌هایی است که برای یکپارچگی و همبستگی دانش‌آموزان ادیان و فرهنگ‌های مختلف در مدارس و کالج‌ها انجام می‌شود.

نتایج این تحقیقات در حالی اعلام شد که دولت انگلیس آماده می‌شود که از توسعه سیاست پیشگیری برای مقابله با افراط‌گرایی خبر دهد.

سیاست پیشگیری از زمان اجرای آن در تابستان 2015 تاکنون، انتقادات زیادی را برانگیخته است.

به موجب این سیاست برای اولین بار، مدارس و کالج‌های انگلیس مسؤولیت حقوقی پیدا کرده و موظف به جلوگیری از پیوستن دانش‌آموزان به گروه‌های افراط‌گرا و انجام فعالیت‌های تروریستی شده‌اند در نتیجه به دلیل وجود تصورات نادرست، دانش‌آموزان مسلمان بیش از پیش هدف قرار گرفته‌اند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات