۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۵۰۹۵۳۶
همزمان با روز حجاب و عفاف صورت می گیرد؛

برگزاری تجمع مردمی صیانت از حریم خانواده در شهرستان های چهارمحال و بختیاری

دبیر ستاد احیای امر به معروف و از منکر استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۱ تیرماه به صورت منسجم، در همه مراکز ۹ گانه شهرستانهای این استان، تجمع مردمی صیانت از حریم خانواده برگزار می شود.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، علی محمد اکبری، دبیر ستاد احیای امر به معروف و از منکر استان چهارمحال و بختیاری شامگاه چهارشنبه، 14 تیرماه در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه تاکنون برای نخستین بار در سطح ستاد استانی، دو نشست معاونان تشکیل شده است، ابراز کرد: به یقین پشتیبانی از آمران به معروف و ناهیان از منکر وظیفه ذاتی قوه قضاییه است.

وی با بیان اینکه قانون لازم برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود دارد، گفت: باید بکوشیم امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود که این امر نیازمند گفتمان سازی است.

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری در ادامه بحث حجاب و عفاف را یکی از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و ادامه داد: از آنجایی که در آستانه هفته حجاب و عفاف هستیم باید بکوشیم توجه به این امر اساسی تنها به یک هفته و اجرای برنامه های مقطعی خلاصه نشود.

این مقام مسؤول با تشریح مهمترین برنامه های هفته حجاب و عفاف در این استان، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب و عرضه محصولات پوشاک اسلامی، ایستگاه نقاشی با موضوع عفاف و حجاب، راه اندازی کمپین عفاف و حجاب توسط پایگاه های بسیج، تبلیغات میدانی، راه اندازی صندوق عفاف و حجاب، ایستگاه مشاوره تربیتی و پاسخ به سؤالات شرعی و تهیه آیین نامه حفظ حجاب در دانشگاه ها از مهمترین برنامه های پیش بینی شده برای هفته عفاف و حجاب در این استان هستند.

اکبری با اشاره به اهداف پیش بینی شده برای هفته حجاب و عفاف، تصریح کرد: ترویج سبک زندگی عفیفانه، تقویت روحیه اعتماد به نفس در زنان محجبه و انتشار پیام انقلاب اسلامی به جهان درباره عفاف و حجاب از مهمترین این اهداف است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین برنامه هفته حجاب و عفاف استان در روز 21 تیرماه صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: در روز 21 تیرماه، در همه مراکز 9 گانه شهرستانهای استان، تجمع مردمی صیانت از حریم خانواده برگزار می شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و از منکر استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه تجمع مردمی در صیانت از حریم خانواده یک مطالبه عمومی است، افزود: روز 21 تیرماه، روز مطالبه مردم از مسؤولان در زمینه حجاب و عفاف است؛ بنابراین می طلبد مسؤولان نیز در این تجمع حضور چشمگیر داشته باشند.

این مقام مسؤول در پایان با بیان اینکه هفته عفاف و حجاب تنها مختص به بانوان نیست، گفت: باید از مردان جامعه خواسته شود تا با غیرتمندی و حفظ عفت در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نقش آفرینی کرده و از سوی دیگر اجازه ندهند زنان و دختران جامعه بدحجابی کنند./9457/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات