۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۵۰۹۹۸۴
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

حوزه علمیه متصدی تعلیمات دینی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تصدی تعلیمات دینی، بر عهده حوزه های علمیه است و اگر یک روز اندیشه شهید مطهری و امثال وی در دنیا فراگیر شود جهان به آرامش می رسد.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار جمعی از ائمه جمعه و روحانیان سراسر استان اظهار داشت: ظلم و وحشی گری دشمنان اسلام امروز در سطح جهان مشاهده می شود و آن ها مانند گرگ های درنده به جان بشر افتاده اند و همه چیز را می بلعند.

وی با بیان اینکه جنایت هایی که در جهان انجام می شود تنها به دلیل این است که تعلیمات انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) در دنیا گسترش نیافته است و جنایت ها به دلیل دوری از تعلیمات انبیا است، گفت: دین مداری به معنای مطیع امر خدا بودن است اما امروز از آن به چیز دیگری تعبیر می شود و دین مداری را ابزاری برای اهداف مادی خود قرار می دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آنچه که امروز به نام دین و اسلام مطرح می شود تنها بازی با الفاظ است، افزود: جای عمل به تعلیمات انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) در جهان خالی است و این موضوع نیز تمام وحشی گری هایی است که صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: تصدی تعلیمات دینی، بر عهده حوزه های علمیه اهل بیت(ع) است و اگر یک روز اندیشه شهید مطهری و امثال وی در دنیا فراگیر شود جهان به آرامش می رسد.

وی با بیان اینکه جایگاه حوزه های علمیه یک جایگاه جهانی است، ادامه داد: این موضوع نشان از جایگاه مهم طلاب و روحانیان دارد و این مهم ترین مسأله جهانی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در دوران ننگین قاجار و رضاخان حوزه های علمیه در کشور آسیب زیادی دیدند اما به برکت انقلاب اسلامی مشکلاتی که برای حوزه های علمیه به وجود آمد تا حدودی حل شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: امروز با رهنمودها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب حوزه های علمیه به پیشرفت های خوبی رسیده اند اما همچنان این اقدامات قانع کننده نیست زیرا ما هنوز دچار یک عقب ماندگی تاریخی هستیم./202/880/ب1

ارسال نظرات