۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۵۱۰۴۸۶

همایش دو روزه «نظام سلامت در اسلام» به کار خود پایان داد

همایش دو روزه نظام سلامت در اسلام در دانشگاه علوم پزشکی قم به کار خود پایان داد.
سلامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا همایش نظام سلامت در اسلام که در سالن امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی قم آغاز شده بود به کار خود پایان داد.

برپایه این گزارش در این همایش دوروزه که با هدف بررسی نظام سلامت در اسلام و مبانی حدیثی و روایی آن و ارتباط میان طب سنتی و مدرن برگزار شد، اساتید برجسته حوزه و دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداختند.

در نخستین روز این همایش حجت الاسلام والمسلمین حمیدپارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به تبیین نسبت علم و دین و ارتباط آن با حوزه پزشکی و مبانی علم دینی و غیر دینی پرداخت.

دکتر محمود خدا دوست مدیرکل طب سنتی و اسلامی وزرات بهداشت و معاون اجتماعی وزیر بهداشت نیز در این همایش بر ایجاد تعامل و استفاده از ظرفیت های طب سنتی و نوین تأکید کرد.

دکتر ابوالفضل ایرانی خواه رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این همایش بر ضرورت برگزاری چنین همایش هایی با هدف ایجاد تعاملات میان طب سنتی و مدررن اشاره کرد.

در دومین روز این همایش نیز حجت الاسلام محمدرضا مهدوی راد استاد دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگر علوم حدیثی به بررسی و تبیین روش های شناخت اسناد حدیثی پرداخت و بر استفاده از تاریخ علم در مطالعات علمی تأکید کرد.

حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث به عنوان آخرین سخنران این همایش به بررسی آیات و روایات طبی پرداخت و نقش بررسی های علمی و تخصصی در زمینه روایات طبی را بسیار مهم دانست.

گفتنی است در پایان این همایش دوروزه که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد به شرکت کنندگان گواهی پایان دوره شرکت در این نشست اعطا شد./872/پ۲۰۳/س

ارسال نظرات