داعش با قصد انحلال انقلاب ایران تشکیل شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: اراده الهی در امور مؤثر اصلی است.
وی در تفسیر حکمت 250 نهج البلاغه که امیر مؤمنان(ع) در آن می فرمایند، خداوند را بهوسيله بَرهم خوردن تصميمها، فسخ پيمانها و نقض ارادهها شناختم، افزود: راه های خداشناسی زیادی وجود دارد؛ واحدهای اتمی بسیار کوچک که میلیون ها تعداد آن سر یک سوزن جمع می شود و کهکشان هایی وجود دارد که قطر آن چندین سال نوری است.
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی ادامه داد: به دلیل بی بهره بودن از معرفت به غیب عموم افراد اثر اراده الهی را در امور درک نمی کنند؛ خداوند در آیه ای معروف می فرماید، زمانی که قصد داشتید به کسی برای آینده وعده ای بدهید حتماً از عبارت انشاء الله استفاده کنید.
امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: زمانی دانشمندان یهودی و مسیحی به پیامبر(ص) مراجعه کردند و سه سؤال پرسیدند، پیامبر(ص) بدون این که از عبارت ان شاء الله استفاده کنند خطاب به دانشمندان یهودی و مسیحی فرمودند، فردا بیایید تا من از جبرئیل سؤالات شما را بپرسم و پاسخش را از او بگیرم ولی جبرئیل 19 روز خدمت پیامبر(ص) نیامد و بعد از نوزده روز آمد و گفت به دلیل این که انشاء الله نگفتی خداوند خواست تو را از این که انشاء الله نگفتی مطلع کند.
استاد اخلاق حوزه علمیه اذعان کرد: تلاش و کوشش انسان بدون اراده الهی به نتیجه نخواهد رسید؛ اگر تلاش و کوشش انسان مؤثر اصلی در امور باشد و دخالت خداوند مؤثر فرعی باشد در چهل سال گذشته با تلاش هایی که استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران داشته است، هیچ اثری از انقلاب باقی نمی ماند.
وی افزود: امام خمینی(ره) می فرمودند اگر آمریکا بداند امروز جنگ با ایران را می تواند به نفع خودش به اتمام برساند، امروز را به فردا نمی اندازد، اوایل انقلاب قصد داشت انقلاب ایران را منحل کند ولی در طبس به تیر غیب گرفتار شد و عملیتشان به بن بست خورد.
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: داعش یک فرقه ایجاد شده از سوی استکبار جهانی بود که با قصد ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد؛ آن قدر برنامه ریزی آن ها قوی بود که همانند یک کشور مستقل عمل می کردند ولی به قدرت خداوند این فرقه ساختگی در موصل ساقط شد.
امام جمعه موقت اصفهان در پایان ابراز کرد: اراده انسان در وقوع اتفاقات عالم مؤثر فرعی است و اراده الهی که سرچشمه اراده انسان است مؤثر حقیقی و اصلی است به همین دلیل نباید فکر کنیم انسان ها همه کاره هستند./202/867/ب1