۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۱۰۹۱۷
در گفت‌وگو با رسا عنوان شد؛

واکنش نماینده قم به توهین آقای کواکبیان به روحانیان مجلس

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای فراکسیون روحانیت همگی معتقد هستند که توهین آقای کواکبیان به روحانیان، جفا به موکلین و منتخبین ملت است.
ذوالنوری

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس فراکسیون روحانیت در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا در خصوص توهین امروز مصطفی کواکبیان به برخی از روحانیان مجلس، گفت: اصل 84 قانون اساسی بر این موضوع تاکید دارد که نماینده مجلس شواری مختص به کل ملت است و حق دارد در تمام مسایل داخلی و خارجی اظهار نظر کند.

وی افزود: برای مثال اینگونه نیست که اگر نماینده‌ای از سوی جامعه فرهنگیان وارد مجلس شود، نتواند در سایر حوزه‌های کاری خود ورود کند.

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با اشاره به قراردادهایی که وارد مجلس شورای اسلامی می‎‌شود، بیان داشت: قاعدتا قرار نیست که نمایندگان ملت به عنوان یک تکنسین در مسایل ورود کنند، بلکه وظایف نمایندگان این است که مراقب باشند قراردادهای ورودی مخالف اصول قانون اساسی نباشد و مصالح کشور در آن حفظ شود.

حجت الاسلام ذوالنور با انتقاد از اظهارات نسنجیده آقای کواکبیان که روحانیان مجلس را فاقد تخصص لازم برای ورود به برخی مسایل دانسته بود، بیان داشت: اگر قرار باشد هرکس تخصص کامل در یک موضوع را نداشته باشد به موضوعات ورود نکند، به این معنا است که صحن علنی مجلس شورای اسلامی تعطیل شود. حتی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز افراد با تخصص و اشراف صد در صد ورود نمی‌کنند.

وی ابراز داشت: این تفکر غلط است که اگر کسی روحانی شد نباید در مسایل مختلف اظهارنظر کند، برای مثال در همین پارلمان روحانیانی وجود دارند که کاملا در حوزه اقتصاد و نفت اشراف دارند، حتی این آمادگی نیز وجود دارد که آقای کواکبیان در مقابل این افراد اظهار نظر کند و عیار علمی هر دو طرف مشخص شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخوردهای حذفی به طور کل غلط است، اینگونه نباید باشد که اگر طرحی درباره خانم‌ها به مجلس وارد شد، مردان درباره آن نتوانند اظهار نظر کنند.

رئیس فراکسیون روحانیت با رد تفکرات قرون وسطایی برخی از افراد، بیان داشت: نگاه حذفی با هیچ یک از ملاک‌های عقلی ، قانونی و علمی سازگار نیست. مردم از نمایندگان خود انتظار دارند در خصوص تمام مسائلی که امنیت ملی آنها را تحت الشعاع قرار می‌دهد ورود کنند.

حجت الاسلام ذوالنور با تشریح جلسه امروز فراکسیون روحانیت پس از توهین آقای کواکبیان به برخی از روحانیا
ن مجلس، گفت: بر اساس قرار قبلی امروز فراکسیون روحانیت جلسه داشت، در جلسه امروز نیز موضوع توهین آقای کواکبیان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: تمام اعضای فراکسیون روحانیت معتقد بودند که اقدام آقای کواکبیان به موکلین و منتخبین مردم 
جفا  کرد؛ اما در بخش کلان‌تر نگاه فراکسیون روحانیت خط و مشی عُلمایی را دنبال می‌کند و تصمیم به ادامه این کشمکش‌ها ندارد. /۸۵۶/۳۰۰/ص

ارسال نظرات