۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۱۰۹۲۱
امام جمعه شهرری:

حفظ حجاب، پاسداری و صیانت از اسلام است

امام جمعه شهرری با بیان اینکه حجاب تیری به قلب دشمن است، گفت: حفظ حجاب، پاسداری از اسلام است.
شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، امروز در همایش عفاف راستین با بررسی مفهوم شناسی دینی عفاف و حجاب که در سالن فاطمة الزهرا(س) برگزار شد، گفت: موضوع کشف حجاب در ایران به عنوان یک کشور شیعی در راستای اسلام ستیزی و مقابله با دین صورت گرفت.

وی با بیان اینکه دشمن با ترسی که از جامعه متدینین و حجاب بانوان ایرانی داشت دست به کشف حجاب زد، اظهار داشت: آنان برای مقابله با دین کشف حجاب زنان، دور ساختن روحانیت از عرصه تبلیغ و تعطیل کردن مجالس امام حسین(ع) را در دستور کار خود قرار داده بودند تا از این طریق اسلام را نابود کنند که هوشیاری مردم با شکست رو به رو شدند.

حجت الاسلام شاهچراغی اضافه کرد: هدف دشمن از کشف حجاب ترویج فساد و توزیع تولیدات و اجناس بنجل کارخانجات خودشان به ایرانیان بود.

امام جمعه شهرری با تاکید بر اینکه میزان تدین یک شهر با حضور مردم در مساجد و نوع حجاب زنان آن شهر محاسبه می‌شود، ابراز کرد: مساجد بهترین سنگر برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: امروز بحران فرهنگی منجر به انحطاط کانون خانواده در غرب شده و دشمن قصد دارد همین بحران را به ایران منتقل کند.

حجت الاسلام شاهچراغی با استناد به روایتی از پیامبر(ص)، گفت: حضرت فرمودند: از میان مردان کسانی که به درجه کمال رسیده‌اند فراوان هستند ولی در بین زنان چهار زن شاخص‌اند و نام آنها حضرت آسیه(س)، حضرت مریم(س)، حضرت خدیجه(س) و حضرت فاطمه زهرا(س) است.

امام جمعه شهرری ادامه داد: شاخص بودن آن بزرگواران به این سبب است که آنان در شرایط سخت و بحرانی افرادی دینمدار بودند و تکلیف مداری از ویژگی‌ آنان بود و دیگر اینکه ولایت مداری آنان بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه عفاف و حجاب مانع حضور و فعالیت اجتماعی و سیاسی زنان نمی‌شود، عنوان کرد: وجود حجاب هیچ منافافتی با حضور زنان در جامعه ندارد زنان می‌توانند در کنار فعالیت‌های اجتماعی با رعایت حدود الهی حق همسر و تربیت فرزند را نیز به جای آورند.

حجت الاسلام شاهچراغی چادر را حجاب برتر بیان کرد و اظهار داشت: امروز مقابله با حجاب یک مساله فردی نیست بلکه یک امر سیاسی است. امروز دشمن در مبارزه با اسلام مساله حجاب را بیان می‌کند بنابراین برهمه مسلمانان واجب است از طریق امر به معروف و نهی از منکر به ترویج حجاب بپردازند زیرا پوشش اسلامی تیری به قلب دشمن است./202/813/ب1

ارسال نظرات