۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۵۱۱۲۱۷

نگاهی به کتاب شرح رساله اعتقادات علامه مجلسی

این کتاب شرح و اثبات عقاید شیعه امامیه درباره توحید، نبوت، امامت، معاد و عدل الهی است.
مجلسی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از انتشارات دلیل ما، کتاب شرح رساله اعتقادات علامه مجلسی، نوشته سید قاسم علی احمدی در سال ۱۳۹۵ منتشر شده است.

این کتاب شرح و اثبات عقاید شیعه امامیه در زمینه توحید، نبوت، امامت، معاد و عدل الهی است. در این اثر ابتدا كلیاتی در مورد مبانی و اصول مربوط به عقاید شیعه و بایسته‌های آن ارایه شده و پس از آن ضرورت تحقیق در زمینه مسایل اعتقادی تبیین شده است. آنگاه به بحث در مورد توحید و خداشناسی پرداخته شده و توضیحاتی در مورد معنای برخی از اسماء و صفات الهی مطرح شده است. سپس نویسنده به اثبات ادله مربوط به نبوت پیامبر اسلام(ص) و سایر پیامبران الهی پرداخته و امامت را نیز مانند امامت از ضروریات دین برشمرده است. در همین راستا به اثبات عصمت امام و پیغمبر پرداخته شده و ادله عقلی و نقلی مربوط به آن تبیین گردیده است. همچنین بررسی ادله اثبات اعتقاد به رجعت، بداء، وجود ملائكه، عوالم غیبی و ملكوتی، بهشت، جهنم، معراج رسول خدا (صلی الله علیه و آله)، معاد جسمانی، تجسم اعمال، آثار عبادات و اخلاق در سرنوشت انسان‌ها در دنیا و آخرت، بطلان تناسخ و مساله خلود در جهنم و ارایه ادله قرآنی، روایی و فلسفی آنها از دیگر مباحث مهم مطرح شده در این نوشتار است.

انتشارات دلیل ما چاپ چهارم کتاب شرح رساله اعتقادات علامه مجلسی را ذر قطع  وزیری و ۵۵۸ صفحه و قیمت  ۲۴٠٠٠٠ریال منتشر کرده است./ ۹۲۵/ د ۱۰۲/ ش

 

ارسال نظرات