۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۱۱۳۴۸
آیت الله اراکی:

ریزش استکبار نتیجه استقامت در ۸ سال جنگ تحمیلی بود

آیت الله اراکی گفت: نتیجه صبر و استقامت ما در ۸ سال جنگ تحمیلی این بود که جبهه استکبار در کل منطقه ریزش کرد.
آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی با بیان این که امروز نه تنها جمهوری اسلامی بلکه کل جریان ایمانی در جامعه بشر مورد تهاجم گسترده دشمنان خدای متعال قرار گرفته است، گفت: قرآن کریم کتابی است که بر اساس بیان ائمه اطهار دانش آنچه در گذشته رخ داده و یا آینده به وقوع می پیوندد در این کتاب وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس بیان ائمه اطهار باید بتوانیم تحلیلی از رویدادهای کلان جامعه کنونی ارائه داده و بر اساس آیات قران تحلیلی از آینده داشته باشیم که در این راستا هرچه قدرت تدبر انسان در آیات کریمه قرآن بیشتر باشد، توانایی تدبر در قرآن و بهره برداری از تفاسیر آن نیز بیشتر می شود و قدرت معرفت انسان فزونی می گیرد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که حکومت اصلی در جامعه بشری مربوط به جبهه فرمانروایی خداوند است، تصریح کرد: بر این اساس باید هر حکومت و قدرتی در جهان بشری با فرمانروایی خداوند متعال اداره شود.

آیت الله اراکی با بیان این که بر همین مبنا پیامبران الهی و رسولان را خداوند متعال به عنوان فرمانروایان معرفی کرده، اظهار کرد: در جبهه مقابل فرمانروایی حق مستکبران دعوت به هوای نفسانی می کردند چراکه فرمانروایی استکبار چیزی جز فرمانروایی دلبخواهی نیست و امروز در جهان کنونی جبهه آمریکا و هم پیمانان استکبار جهانی است.

همه مردم جهان طالب عدالت و اجرای حق هستند

وی با بیان این که این جبهه جبهه ای است که می گوید ما آنچه می خواهیم باید عملی شود، بیان کرد: برخی کشورهای استکباری اینطور می گویند که این با مصالح ما سازگار است چراکه مصلحت جامعه آمریکایی امروز ایجاد بلوا و آشوب در جهان است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که امروزه مجموعه اندک از سرمایه داران شکمباره حاکمیت امریکا را به دست گرفته اند، گفت: امروزه پوششی از دموکراسی فریبکارانه در امریکا حاکم بوده و حقیقت آن این است که حکمرانی در امریکا در دست چن نفر معدود از سرمایه داران کلان امریکایی است.

آیت الله اراکی با بیان این که در جنبش 99 درصدی که عامه مردم آمریکا علیه حاکمیت قیام کردند نشان از نارضایتی آنان دارد، تصریح کرد: یکی از دلایل رای آوردن ترامپ این بود که علیه حاکمیت های قبلی حرف می زد یعنی مردم از حاکمیت آمریکا رضایت ندارند و همه مردم دنیا عدالت را می طلبند اما حکمی که امروز در آمریکا حاکم است بر اساس هوای نفس است.

تلاش استکبار سبک کردن خرد مردم و گرفتن قدرت سنجش از آنان است

وی با بیان این که تبلیغات فرعون خرد مردم را سبک کرد و اگر خرد مردم سبک شد در اختیار تبلیغات قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: سبک خردان دشمن و مستکبران را فریب می دهند و آنکس خردش سبک می شود که قدرت سنجش از او گرفته شود که متاسفانه این فعالیت های رسانه ای استکباری در سبک کردن خرد مردم و گرفتن قدرت سنجش از آنان نقش دارد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز کرد: برای هر حرکت و اقدامی انگیزه باید الهی باشد و بر مبنای این پیام، حاکمیت انبیا یعنی حاکمیت خرد آزاد از هوای نفس است و آن آزادی که پیامبران فرا می خوانند و برای بشریت به ارمغان می آورند، آزادی خرد است که بتوانند خوب بسنجند که جهنمیان در روز قیامت اظهار پشیمانی می کنند و می گویند افسوس چرا نیندیشیم و نشنیدیم که اگر می شنیدیم امروز در زندان و با آتش دوزخ گرفتار نمی شدیم.

بر اساس سنت الهی پیروزی از آن اهل ایمان است

آیت الله اراکی با بیان این که این قانون الهی است که همیشه مهمترین درگیری و نبرد در جامعه بشر جبهه گیری حاکمیت فرمان خدا و هوای نفس مستکبران است، گفت: خداوند متعال می فرماید سرانجام درگیری و نبرد حتما به نفع صاحبان رسالت انبیا است و در سنت های الهی خود بیان کرد که پیروزی من و رسولانم قانون ثابتی است چراکه حاکمیت حق همیشه پیروز است.

وی با بیان این که این سنت همراه با آزمایش است، بیان کرد: درست است که مومنان و پیامبران پیروز می شوند اما جبهه ای که زیر پرچم انبیا پیروز می شود جبهه مومنان حقیقی نه مومنان ادعایی است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: بر اساس بیان خداوند برتری از آن مومنان است و جریان نبرد بین جبهه انبیا و مستکبران هرچند به پیروزی انبیا منجر می شود اما این روند سنتی دارد و آن این است که پیروزی متعلق به اهل ایمان است.

پیروزی انقلاب زخم سترگی بر پیکره استکبار وارد کرد

آیت الله اراکی با بیان این که بنا به فرموده خداوند متعال در نبرد بین جبهه حق و باطل گاهی زخم بر شما وارد می شود و باید شهید بدهید، خاطرنشان کرد: گاهی در مبارزه با جبهه استکبار دچار تحریم و محاصره ها می شوید و اگر زخمی وارد می شود اما بدانید شما بر پیکر دشمن زخم وارد کردید که همینطور هم شد و با پیروزی انقلاب زخم عمیقی بر پیکر استکبار وارد شد.

وی با بیان این که با انقلاب اسلامی پاره بسیار بنیادین از تن استکبار جدا کرد، بیان داشت: با انقلاب ایران بزرگ را از استکبار رهانیدید، پیش رفتید و بر علیه شما توطئه های داخلی تحمیل شد که عزیزانی را از دست دادیم و ملت ما را آواره کردند اما به حمد الله نتیجه صبر و استقامت شما در 8 سال جنگ  تحمیلی این بود که جبهه استکبار در کل منطقه ریزش کرد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که شما سنگر اول دشمن یعنی صدام را نابود کردید که این کار کمی نیست، گفت: امروز صهیونیست ها می گویند ایران بیخ گوش ما آمده و عربستان می گوید ایران ما را محاصره کرده که همه اینها نشان می دهد گستره نیروهای انقلابی امروز فراتر رفته و انقلاب به دنیا صادر شده است./۲۰۱/۸۶۴/ب۱

ارسال نظرات