۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۱۱۵۹۹
نماینده مجلس مطرح کرد؛

مظلومیت فرهنگ دینی در جامعه/ مدیران اعتقادی به کار فرهنگی ندارند

حجت الاسلام سالک با بیان این‌که مدیران ما باور کمی به مسائل فرهنگی دارند، گفت: مظلومیت فرهنگ با ارزیابی میزان بودجه فرهنگی کشور مشهود است.
حجت الاسلام سالک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد سالک، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی که با حضور اعضای کمیسیون و همچنین اعضای شورای فرهنگ عمومی استان در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: نباید نگاه تشریفاتی به مسأله فرهنگ داشته باشیم.

وی با بیان این‌که نگاه ویترینی به فرهنگ و عدم اعتقاد به کار فرهنگی در میان برخی مسؤولان نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه مدیران ما باور کمی به مسایل فرهنگی دارند، چنانکه شاهد مقاومت هایی از سوی مدیران در برابر برنامه های فرهنگی و پیگیری سیاست های امر به معروف و نهی از منکر هستیم.

حجت الاسلام سالک با اشاره به این‌که برخی مدیران دولتی کار فرهنگی در عرصه ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را هرج و مرج تلقی می کنند، تصریح کرد: فرهنگ دینی در کشور مظلوم است و در بودجه ها اهتمام به مسایل فرهنگی کمتر از بقیه مسایل است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به آمار و ارقام ارائه شده از سوی استاندار آذربایجان‌شرقی در حوزه فرهنگ، یادآور شد: وی آمارهای داده شده در خصوص فعالیت های فرهنگی و کانون های فرهنگی مورد تردید است، بایستی آمارها به صورت میدانی و دقیق تهیه شده و جزئیات شاخص های فرهنگی ارائه شود.

وی با تأکید بر جایگاه مهم، حساس و جریان‌ساز آذربایجان و تبریز در عرصه فرهنگی و سیاسی در طول تاریخ، اظهار داشت: اگر در سال 88 شاهد فتنه‌ای گسترده و حساب شده از سوی دشمنان بودیم، باید دانست که مردم تبریز ابتدا به پا خاستند و علیه فتنه‌گران قیام کردند، این نقش تاریخی و مستمر بایستی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام سالک با بیان این‌که هدف دشمنان انقلاب اسلامی ایران دور کردن نسل جوان از اندیشه های امام و رهبری و در نهایت پایین کشیدن خیمه ولایت است، گفت: استکبار جهانی با رسانه‌های گسترده ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی به دنبال استحاله فرهنگی و هویتی نسل جوان ایران هستند./935/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات