۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۵۱۱۶۰۳
نماینده مردم تبریز:

 نیازمند استراتژی کلان در حوزه فرهنگ هستیم

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان این‌که مطالبات فرهنگی نسل جوان نسبت به گذشته تفاوت‌هایی نشان می دهد، گفت: نیازمند استراتژی واحد، اصولی و کلان در حوزه فرهنگ هستیم.
زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی که با حضور اعضای کمیسیون و همچنین اعضای شورای فرهنگ عمومی استان در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: عدم شناخت دقیق از نیازهای فرهنگی جامعه، منجر به بی‌نتیجه بودن فعالیت ها بوده است.

وی با بیان این‌که موضوعات فرهنگی جامعه دستخوش تغییرات زیادی شده و مطالبات فرهنگی قشر جوان متفاوت از گذشته است، خاطرنشان کرد: باید درک درستی از مسایل فرهنگی داشته باشیم، در غیر این صورت تمامی برنامه‌ها، طرح‌ها و فعالیت‌ها ثمره‌ای جز هدر دادن بودجه های فرهنگی نخواهد داشت.

ساعی با بیان این‌که تمام متولیان فرهنگی باید با یک استراتژی کلان واحد پیش روند، تصریح کرد: نیازمند استراتژی واحد، اصولی و کلان در حوزه فرهنگ هستیم، به عبارت دیگر اگر به دنبال تربیت نسل خلاق، مؤمن، انقلابی و متعهد هستیم؛ بایستی کودکان را از سطوح ابتدایی آموزش دهیم.

همچنین حجت الاسلام پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 میلادی، از رایج شدن برج سازی و استفاده المان های خارجی در سطح شهر تبریز انتقاد کرد و گفت: تاثیرات مخرب فرهنگی این مسأله نباید مورد غفلت قرار گیرد.

بنابر این گزارش، سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آربایجان‌شرقی نیز در سخنانی بر ضرورت تشکیل جلسه مشترک کمیسیون فرهنگی با نخبگان بسیجی تأکید کرد و اظهار داشت: عدم پرداختن به فرهنگ دفاع مقدس در برنامه های تبریز ۲۰۱۸ مشهود است، انتظار داریم متولیان امر یاد و خاطره سرداران رشید آذربایجان را فراموش نکنند.

وی با بیان این‌که فرهنگ دفاع مقدس گنجینه عظیم برای تمامی نسل‌ها است، تصریح کرد: همه سرلشکرهای سوریه سردار شهید مهدی باکری را به اسم می شناسند، با این حال متولیان فرهنگی تبریز 2018 هنوز برنامه مشخصی برای پاسداشت سرداران رشید آذربایجان در دوران هشت سال دفاع مقدس ارایه نکرده اند./935/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات