۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۵۱۱۶۶۳
مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه:

حجاب امری فطری در گوهر وجود انسان است

جان نثاری گفت: هر زنی که به درک واقعی از حجاب برسد و گرایش به آن را در فطرت خود بیابد، به حجاب احترام خواهد گذاشت.
حجاب

طاهره جان نثاری، مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با حجاب و عفاف و ضرورت آن در جوامع، گفت: با توجه به آموزه‌های دینی اگر جایگاه انسان در مبحث عفاف و حجاب مشخص شود، معمولاً انسان به گونه‌ای است که به آن گرایش فطری دارد و آن را می‌پذیرد.

وی افزود: جایگاه انسان در لائیک که نه مبدأ و نه معادی دارد، در باتلاق دنیا در حال افول است و زندگی او آمیخته با درندگی و با در نهایتا تجربه لذت‌های دنیوی است، به حال خود رها شده است و در چنین نظامی هنر زن، تنها تبرج، عرضه جنسی و جذب نگاه‌های بیمار جامعه به خود است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) با اشاره به دیدگاه دین به مقام زن، ابراز داشت: در نگاهی که دین در بحث عفاف و حجاب به انسان معرفی می‌کند، جایگاه انسان و مبدأ و معاد او مشخص بوده و به عنوان خلیفه خداوند روی زمین است و خداوند مُهر "لقد کرمنا" به او عطا کرده است، به علت اینکه انسان در پیشگاه خداوند متعال از کرامت خاصی در دنیا و آخرت برخوردار است.

وی در ادامه اظهار داشت: به علت برخورداری انسان از این شأن و کرامت والا، بنا به فرمایش قرآن کریم دستوراتی نظیر "لاتبرجن الجاهلیه" و همچنین "قل للمومنات یغضضن من ابصارهن" به او داده شده است.

جان نثاری با اشاره به بررسی جهان هستی در تاریخ، عنوان کرد: بر اساس روایات تاریخی و دینی، جهان تیره و تار نیست به علت اینکه خداوند آن را به واسطه ادیان برای انسان‌ها روشن کرده است؛ اگر نمرودی هست، پیامبری مانند حضرت ابراهیم(ع) نیز وجود دارد که بر نمرود با آن همه جاه و جلال، با عنایت خداوند عزوجل پیروز شده و اگر فرعونی هست، در کنار آن پیامبری نظیر حضرت موسی(ع) وجود دارد که با دست خالی ولی با توکل به خداوند متعال بر او پیروز می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر وقتی نعوذبالله کاریکاتوری در توهین به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) منتشر می‌شود در کنار آن هزاران نسخه از قرآن کریم مورد تقاضا و چاپ است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) با اشاره به ضرورت حجاب در جوامع، گفت: حجاب با توجه به کنترل تحریک جنسی در جامعه، حفظ کرامت مقام زن و حفظ نظام خانواده ضرورت پیدا می‌کند. در تاریخ دین اسلام برای حفظ حجاب، با حرم‌سراها و ازدواج‌های بی حد و حصر مخالفت شده و به مردان آموزش داده می‌شود که با زنان با کرامت و احترام رفتار کنند. لزوم و ضرورت عفاف و حجاب در حفظ و کرامت خانواده و ارزش‌های آن است که معنی پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه دیدگاه جوامع غربی به زن، اهانت به کرامت و شأن او است، گفت: وقتی یک پلیس زن گزارش تجاوز از سوی همکارانش را می‌دهد، این نشانه اهانت آشکارا به منزلت زندر جوامع غربی است.

جان نثاری تصریح کرد: شاید حجاب با سختی‌هایی همراه باشد ولی این سختی با زیبایی‌هایی همراه است که برای رشد و درک شخصیت و کرامت زن لازم و ضروری است. حجاب در حکم گوهر عشق جهت حفظ بنیان خانواده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر زنی که به درک واقعی از حجاب برسد، در حیطه دین تسلیم می‌شود و تا وقتی که انسان به فطرت خود پی می‌برد، به حجاب احترام خواهد گذاشت./۳۰۲/۹۶۶/ب۱

ارسال نظرات