۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۵۱۲۱۵۶
حجت الاسلام و المسلین انصاریان مطرح کرد؛

عدم امکان انکار بهشت و جهنم با تبیین صریح و مستمر آن در دین اسلام

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این که خداوند بوده که مساله بهشت و جهنم را برای نخستین بار مطرح کرده است، گفت: پس از پروردگار نیز ۱۲۴ هزار پیامبر از این دو محل اسم بردند و امکان انکار آن نیست.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، سخنران مذهبی، دوشنبه شب در حسینیه مکتب الزهرا(س) مشهد با بیان این که بر اساس بیان امیر مومنان(ع) کسی که بهشت و دوزخ را پیش روی خود می بیند، راهی را که در دنیا طی می کند پایان آن بهشت و یا دوزخ است و مقصد سومی وجود ندارد، گفت: این انسانِ عقیده مند به بهشت و دوزخ برای انجام کارهای نیکو می کوشد و در ترک کارهای حرام به خود زحمت و رنج می دهد.

وی ادامه داد: قرآن و روایات اهل بیت شروع سخن گفتن از بهشت و جهنم را هماهنگ با شروع دین می دانند و زمانی که پروردگار عالم دین را به عنوان طرح زندگی پاک و سالم ارائه کرد همان زمان روی آورندگان به دین روی آورندگان به بهشت شمرده و پشت کنندگان به دین را حرکت کنندگان به سوی عذاب و جهنم دانسته اند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این که خداوند بوده که مساله بهشت و جهنم را برای نخستین بار مطرح کرده است، تصریح کرد: پس از پروردگار 124 هزار پیامبر از این دو محل اسم بردند و در کنار انبیا 114 کتاب آسمانی که آخرین آن قرآن مجید است از بهشت و جهنم در صدها آیه یاد کردند و امکان انکار آن نیست.

این سخنران مذهبی با بیان این که پس از رسول خدا(ص) و نزول قرآن نیز 12 امام معصوم، صادق، راستگو، بی نظر و خیرخواه از بهشت و جهنم یاد کردند، اظهار کرد: از نظر عقلی نمی توان گفت خبر خداوند متعال از بهشت و جهنم و خبر 114 کتاب از این دو محل دروغ است و برای دروغ این همه راستگو و خیرخواه این اندازه سرمایه گذاری نمی کنند.

وی با بیان این که زبان انبیا الهی درباره بهشت و جهنم آنهم 124 هزار نفر امکان ندارد به مردم دروغ گفته باشند، گفت: چراکه این دروغ سودی برایشان نداشته و علتی برای دروغگویی راستگویان عالم نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: وقتی مردم یمن در نامه ای از رسول خدا(ص) مبلغ دین خواستند و نوشتند ما علاقه مند به فهم و درک دین خدا هستیم، پیامبر(ص) برایشان شخصی را به عنوان مبلغ قرآن در راستای دریافت معارف الهی فرستادند چراکه یمن آن روزها در پذیرش دین جامعه کم نظیری بودند که چهره های تربیت شده اسلام را نیز کم داریم.

این سخنران مذهبی با بیان این که برخی بندگان در معرفت و عمل خود را به جایگاه والایی رساندند، گفـت: آنطور که وقتی خبر شهادت مالک اشتر را به امیر مومنان دادند، ایشان به منبر رفت و یک سخنرانی درباره مالک آورد که سید رضی این سخنرانی را نقل کرده و یک جمله می گوید که تا روز قیامت مادری سراغ دارم که همچون مالک بزاید.

وی با بیان این که از جهت سنگینی این کلام انسان واقعا خجالت زده و شرمنده می شود، گفت: در قرن وسائل الکترونیکی با این دسترسی به رشته های مختلف علمی و در دل تمدن بار آمدیم اما متاسفانه در این زمینه پس افتادیم./۲۰۲/۸۶۴/ب۱

ارسال نظرات