۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۵
کد خبر: ۵۱۴۲۹۷

برگزیدگان جشنواره عکس رضوی معرفی شدند

هفتمین جشنواره سراسری عکس رضوی با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.
جشنواره عکس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، هفتمین جشنواره سراسری عکس با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، ادبی مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه‌ معصومان به ویژه امام رضا(ع) و تجلیل از پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی، هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا(ع) در تبریز برگزار شد.

این جشنواره سراسری به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و با همکاری شورای فرهنگ عمومی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون فرهنگ، هنر و ادب، انجمن هنر عکاسی، انجمن سینمای جوان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیرخانه کانون‌های مساجد و سازمان بسیج هنرمندان برگزار ‌شد.

بنابر این گزارش، در این جشنواره 494 هنرمند عکاس از 30 استان کشور شرکت کرده و سه هزار و ٤٥٠ قطعه آثار به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده بودند که در نهایت هیات داوران جشنواره در راستای ارزیابی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره 80 اثر را در بخش های زیارت، معماری، خلاقه، امامزادگان استان و بخش ویژه انتخاب کردند.

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در اختتامیه جشنواره که شب گذشته در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، اظهار داشت: دامنه تعالیم رضوی به اندازه ای وسیع و گسترده است که اگر هنرمندان بخواهند ده‌ها و صدها سال در این حوزه اثر خلق کنند، باز زمینه و ظرفیت وجود دارد.

وی نیاز امروز بشریت را معنویت و تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت دانست و خاطرنشان کرد: هنرمندان سرمایه های بی بدیل اجتماعی هستند، که دامنه توانمندی آنان برای تبیین آموزه های اهل بیت بسیار گسترده است، امروز باید دانست که معنا و مفهوم حیات بشری وابسته به ساحت رضوی و حریم ولایت است.

محمدپور سیر و سلوک زیر سایه تعالیم رضوی را مایه عظمت و کرامت برای بشر عنوان کرد و گفت: تمسک به ساحت رضوی و الهام از سیره آن حضرت می تواند آرامش و تعالی فکری و روحی را برای بشر رقم بزند، تلاش امروز بشر نشان می دهد که جهان پاسخگوی نیازهای بشر نیست و مردم فارغ از دین و مذهب راه به جایی نخواهد برد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری موفق و درخشان هفت دوره جشنواره سراسری عکس رضوی در تبریز اظهار داشت: این جشنواره هر سال نسبت به سال پیش بالنده تر بوده و موضوعات جدیدی از زندگی معنوی مردم را به تصویر کشیده است.

بنابر این گزارش، بر اساس رأی هیات داوران در بخش جلوه های معنوی زیارت، حجت الله عطایی از قم رتبه اول و امین فائزی از شیراز و عرفان کوچاری از تهران به ترتیب رتبه های دوم و سوم را کسب کردند. در بخش معماری نیز میلاد حدادیان از مشهد به مقام اولی و مجید حجتی از اصفهان و احسان نوری زاده از تبریز به ترتیب به مقام های دوم و سوم دست یافتند.

همچنین در بخش خلاقه این جشنواره نیز به ترتیب سمیرا غفاریان قالیباف از مشهد، سروش جوادیان از تهران و امیرمهدی نجفقلو از همدان و در بخش امامزادگان به ترتیب مسعود طالبی، مسعود علوی میلانی و یوسف اکبری پابندی هر سه از تبریز به مقام های اول تا سوم این جشنواره رسیدند. در بخش ویژه نیز جایزه ویژه این جشنواره به صمد علیزاده از تبریز رسید و از علی رضایی که در بخش های مختلف این جشنواره حائز رتبه شده بود تجلیل شد.

گفتنی است، در پایان هفتمین جشنواره سراسری عکس رضوی از استاد عکاس کمال شب خیز با اهدای لوح و جوایزی تجلیل و از دانشنامه رضوی رونمایی شد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات