۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۵۱۴۶۳۸

تأکید امام جمعه تبریز بر تقویت حوزه‌های علمیه 

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم بر تقویت حوزه های علمیه خواهران و برادران آذربایجان شرقی تأکید کرد.
حجت الاسلم والمسلمین  آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با بیان این‌که ارتقای جایگاه حوزه های علمیه استان ارتباط مستقیم با فرهنگ عمومی جامعه دارد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های فرهنگی میزان دین‌مداری مردم است.

وی بر تقویت حوزه های علمیه خواهران و برادران آذربایجان شرقی و تبریز تأکید کرد و گفت: متأسفانه تعداد حوزه های علمیه خواهران استان به ویژه شهر تبریز به هیچ عنوان در شأن نام آذربایجان نیست، طبق آمارهای ارایه شده جزو استان‌هایی هستیم که کمترین تعداد مدارس علمیه را در بخش خواهران داریم.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که اقدامات مهم و ارزشمندی در جهت توسعه مدارس علمیه برادران در سراسر استان صورت گرفته است، افزود: متأسفانه نسبت به حوزه علمیه خواهران کم توجهی شده و امیدواریم با همت و عزم جدی متولیان امر شاهد ارتقای کمی و کیفی مراکز علوم دینی در استان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که 14 تنها مدرسه علمیه خواهران در استان آذربایجان‌شرقی فعالیت دارند، تصریح کرد: تنها دو مدرسه علمیه خواهران در تبریز وجود دارد؛ با این اوضاف در حوزه‌های علمیه استان هم در بخش برادران و هم خواهران نیازمند جهش بزرگ برای جبران عقب‌افتادگی‌ها هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: صداوسیما گزارش خوبی را تهیه و پخش کرد ولی انتظار داشتیم نهادهای فرهنگی هم گزارش و برنامه‌ای در ارتباط با همین برنامه در سطح شهر و استان داشته باشند.

امام جمعه تبریز همچنین سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشت و افزود: جا داشت با توجه به ایام سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی به‌عنوان امام‌جمعه سابق تبریز، امام‌جمعه موقت قم و رییس مجلس خبرگان رهبری مجلس بزرگداشتی برای آن عارف وارسته برگزار شود، چراکه نقش آیت‌الله مشکینی در انقلاب، بی‌بدیل بود.

وی در ادامه با اشاره به دستور جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مبنی بر بررسی وضعیت عملکرد نهادهای متولی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اظهار داشت: تمامی فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادها باید یک پیوست فرهنگی داشته باشند، حتی اگر پروژه ای عمرانی پیوست فرهنگی نداشته باشد؛ ممکن است تبدیل به آسیب شود./935/پ202/ب1

ارسال نظرات