مبنای برخی از بازیهای کامپیوتری اسلام ستیزی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حامد امامی، عضو کمیسیون فضای مجازی جوانان امروز7 مرداد در مراسم اختتامیه گردهمایی سراسری آموزشی فرهنگی مربیان مهدویت که در اردوگاه ثامن الائمه(ع) برگزار شد، گفت: در واقع رسانه برش انتخاب شده از واقعیت است.
مدیر گروه پژوهشی سواد رسانه ای با بیان اینکه ما باید متوجه مرز قوانین در رسانه و دنیای واقعی باشیم، اظهارکرد: دنیای مجازی، دنیای دسترسی های سهل الوصول است و آنها قوانین خودسان را دارند.
وی با اشاره به این مطلب که در این دنیای رسانه می توان بسیاری از مسائل جدی و سختگیرانه را شوخی و سهل انگارانه تلقی کرد، گفت: به همین دلیل یک جنگ تمام عیار بین فضای مجازی و فضای واقعی زندگی بشر در جریان است که این موضوع سبب نگرانی است.
امامی با بیان اینکه سواد رسانه به معنای ضرورت تدوین رژیم مصرف رسانه است، تصریح کرد: رسانه یکی از پول سازترین صنعت های موجود در روی زمین هستند و آنان برای کسب سود و منفعت کار می کنند.
وی با تأکید بر این مطلب که در انجام بازیهای کامپیوتری شناخت گفتمان ضروری است، تصریح کرد: برخی از بازیهای کامپیوتری مبنای آنها اسلام ستیزی است و به همین دلیل بچه های امروز بایستی با این صنعت و اهداف آن اشنا باشند.
مدیر گروه پژوهشی سواد رسانه ای با بیان اینکه پیام های ضد دینی در لباس پیام های دینی خودشان را به مخاطب تحمیل می کنند، تصریح کرد: در دریافت یک پیام بایستی به این نکته توجه کرد که از چه جهان بینی منشأ می گیرد.
وی درادامه درباره اینکه پیام های رسانه ای بر اساس چه مبنایی ساخته می شوند، اظهارکرد: کشف رابطه اقتصادی، تغییر سبک زندگی، کلیشه سازی، اهداف سیاسی پنهان و آثار فرهنگی از مهمترین اهداف پیام های رسانه ای است./۹۳۴/پ۲۰۲/ب۱