۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۵۱۴۷۱۰
حجت الاسلام عالي:

نوك تيز پيكان ابليس به سمت خانواده ها است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اينكه امروز نوك تيز پيكان ابليس به طرف خانواده ها است، گفت: در صورت فروپاشي خانواده، سرباز براي دين خدا تربيت نخواهد شد و ديگر تربيتي وجود نخواهد داشت؛ چرا كه خانواده محيط تربيت است.
حجت الاسلام مسعود عالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام مسعود عالي، استاد حوزه علمیه قم شنبه شب در جلسه بصيرتي كه در مسجد سلمان فارسي كاشان برگزار شد، گفت: بني اميه و حزب او مردم را آزاد گذاشته بودند و اجازه مي‌دادند تا مردم دين و ايمان و عرفان را ياد بگيرند، اما اجازه نمي دادند از شرك و فرهنگ شرك و از شيطان چيزي ياد بگيرند، بنابراين امام صادق مي فرمايد، اگر مردم شرك شناس نشوند و فرهنگ شرك آلود را نشناسند، امثال معاويه خواهند توانست آن فرهنگ را در مردم اشاعه بدهند

وي افزود: زماني كه مردام ندانند شرك چيست، فرهنگ شرك آلود را در زندگي خود اشاعه مي دهند و تصورشان اين است كه زندگي آنها زندگي ديني است اما در عين حال با آن فرهنگ شرك آلودي كه بني اميه ترويج مي‌كنند زندگي مي‌كنند، چرا كه شرك را نمي‌شناسند و اين همان نكته ظريفي است كه امام صادق(ع) متذكر شده است.   

حجت الاسلام عالي، گفت: يك مومن براي اينكه مومن شش دانگي باشد تنها كافي نيست دين و احكام دين را بشناسد و يا شناخت اخلاق ديني، سبك زندگي ديني كافي نيست، بلكه بايد نقطه مقابل آن را كه شرك و فرهنگ شرك آلود زمان است را هم بشناسد.

استاد حوزه علميه قم، گفت: يك مومن بايد نقطه مقابل دين و خدا را هم بشناسد و فرهنگ شرك آلود را بفهمد واز آن تبري داشته باشد تا اين فرهنگ نتواند وارد كسب و كار و دانشگاه و هنر و سينما و صدا و سيماي آن شود، در غير اين صورت مانند خانه بدون حصاري است كه سارق به آن دسترسي دارد.

به گفته وي، فردي كه فرهنگ شرك آلود را نشناسد، تصورش اين است كه موحد است اما با شرك زندگي مي‌كند و اگر فضيلت لعن بيشتر از فضيلت سلام است به دليل اين است كه لعن تبري است و سپر است تا شيطان و فرهنگ شيطاني وارد زندگي او نشود.

حجت الاسلام عالي، در ادامه بر دشمن شناسي تأكيد كرد و گفت: مومن ضمن اينكه بايد دين باشد نقطه مقابل دين را هم بشناسد، بنابراين شيطان را كه در رأس دشمنان خدا است را بايد شناخت، چرا كه شيطان با تمام قوا در برابرمومن ايستاده است و خستگي ناپذير در حال فريب مومنين است.

وي با اشاره به اينكه شيطان افسانه و موجودي تخيلي نيست، بلكه موجود واقعي است، گفت: اگر اولياء و انبيای الهي خواب نداشتند و شبانه روز براي هدايت مردم زحمت كشيدند، اما  از سوي ديگر شيطان نيز خواب ندارد و شبانه روز در حال تلاش براي فريب دادن و گمراه كردن مومنين است.

حجت الاسلام عالي همچنين با بيان اينكه شيطان توان فريب بندگان صالح و مخلص خدا، اولياء انبياء و معصومين را ندارد،  اما در عين حال دركار آنها  اخلال ايجاد مي‌كند، گفت:  شيطان به هيچ عنوان نمي تواند انبياء و اولياء را فريب دهد اما مي تواند در كارها آنها اخلال كند چرا كه شيطان مي تواند بر روي ياران اوليا، و انبياء تأثيرگذار باشد.

به گفته وي، هم بايد شيطان جن و هم شيطان انس را مراقبت كرد، چرا كه تنها شيطان نيست كه انسان را فريب مي دهد، بلكه انسانهاي شيطان صفت نيز هستند كه از شيطان نيز سبقت مي‌گيرند و استاد شيطان هستند و شيطان را هم درس مي‌دهند و به دنبال فريب انسانهاي مومن و متدين است.

استاد حوزه علميه قم با ابراز تأسف از اينكه امروز يك دستگاه شيطاني عظيم در جهان در حال توسعه و گسترش است، افزود: امروز يك دستگاه شيطاني عظيمي در حال توليد فرهنگ بي حيايي و بي عفتي و بي غيرتي است كه تمامي مقدسات و ارزش هاي اخلاقي و ارزش هاي الهي را مورد هجمه و هجوم قرار داده است.

به گفته وي، شيطان به اندازه اي در ذائقه ها نفوذ مي‌كند كه زشت را زيبا مي‌ بينند و زيبا را زشت مي بينند و يا معروف را منكر و منكر را معروف مي بينند، بنابراين پيامبر مي فرمايد، جاي معروف و منكردر جامعه عوض مي شود.

حجت الاسلام عالي، در ادامه با اشاره به اينكه امروز نوك تيز پيكان دستگاه ابليس به طرف خانواده ها است، گفت: در صورت فرو پاشي خانواده ، سرباز براي دين خدا تربيت نخواهد شد و ديگر تربيتي وجود نخواهد داشت چرا كه خانواده محيط تربيت است.

وي فروپاشي خانواده در غرب را يادآور شد و افزود: امروز فرو پاشي خانواده دركشورهايي كه پايبند به خانواده هستند و خانواده را محيط مقدس مي دانند در حال رخ دادن است.

استاد حوزه علميه قم، خانواده را نه تنها محلي براي تربيت فرزندان بلكه براي بزرگترها نيز دانست و اظهار داشت: اگر مي خواهيد كسي را بشناسيد روايت است او را هنگام مسافرت، مسائل مالي و يا هنگام عصانيت بشناسيد، چرا كه در اين سه حالت است كه انسان نمي تواند ظاهرسازي كند و باطن خودش را نشان مي‌دهد.

حجت الاسلام عالي، از پدر و مادر، همسر و فرزندان بعنوان اركان اصلي خانه و خانواده نام برد و خاطرنشان كرد: براي تربيت خودمان بايد مراقب باشيم اين سه ركن نلرزد و از فروپاشي اين سه ركن جلوگيري كنيم.

وي عدم حرمت بزرگتر و عدم احترام از بزرگتر را يكي از دستاوردهاي فرهنگ فاسد غرب خواند و ادامه داد: متأسفانه در فضاهاي مجازي فرهنگ غربي را بين جوانان ترويج مي‌كنند.

لازم به ذكر است، مسجد سلمان فارسي خيابان اميركبير يكي از مساجد فعال شهرستان كاشان در امور فرهنگي است كه براي چهارمين سال متوالي است سلسله بحث هاي بصيرتي اخلاقي به همت و تلاش امام جماعت اين مسجد، حجت الاسلام سيد محمد لاجوردي برگزار مي شود./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات